پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سقاخانه

حوزه/ معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با اشاره به نصب ۲۰ سقاخانه در روستاهای خراسان جنوبی گفت: سقاخانه‌های امام رضا(ع) آب آشامیدنی استان خراسان جنوبی را تأمین می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، به نقل از آستان قدس رضوی، مصطفی خاکسار قهرودی با اعلام این خبر، عنوان کرد: آستان قدس رضوی طبق تفاهم نامه‌ای که با شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی منعقد کرد، کار نصب 24 سقاخانه در روستاهایی را که نیاز به آب شرب سالم داشتند، در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به کارهای عملیاتی برای شناسایی روستاهایی که فاقد آب آشامیدنی سالم بودند، گفت: 10 روستا شهرستان نهبندان، 3 روستا از شهرستان درمیان و 6 روستا از شهرستان سربیشه برای نصب دستگاه‌های آب شیرین‌کن که به نام «سقاخانه امام رضا(ع)» نام گذاری شدند، انتخاب شد.

خاکسار قهرودی، روستاهای بندان، طبسین علیا و سفلی، کهنو، چهار فرسخ، علی رئیس، بیچند، چاه دراز، چاه حاجی عباس، خواجه دوچاهی را از جمله روستاهای شهرستان نهبدان برشمرد که سقاخانه امام رضا(ع) در آن‌ها نصب شده است.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی، روستاهای آواز، نصرالدین و گاویچ شهرستان درمیان و روستاهای خاکک، چاه خزاعی، چاه خسروی، لانو، گلو باغ و گاواز را مناطق تعیین شده در شهرستان سربیشه برای نصب این سقاخانه‌ها ذکر کرد.

خاکسار قهرودی در پایان با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو کم آب ترین استان‌های کشور است، خاطرنشان کرد: با نصب سقاخانه‌های امام رضا(ع) در این 20 روستا دیگر نیاز به حمل آب شرب با تانکر به این روستاها نیست.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha