جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام شهاب مرادی

حوزه/یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ورود بخل به بهشت مانند کالای قاچاق ممنوع است و انسان بخیل وارد بهشت نمی‌شود، گفت: عده‌ای در امور عام المنفعه غصه جیب دیگران را می‌خورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام شهاب مرادی، ظهر امروز در همایش روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان، به میزبانی حرم مطهر حضرت یحیی بن موسی الکاظم (ع) شهرستان سمنان و با حضور خدّام آستان قدس رضوی، ضمن گرامیداشت دهه کرامت و روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان اظهار داشت: امامزادگان یکی از شعب نورانی «بُیوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ» هستند و خداوند متعال این بیوت را قرار داده است که ما به آن پناه ببریم.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه امامزادگان آبرو برای یک شهر و دیار شده‌اند، تصریح کرد: به‌عنوان‌مثال حرم مطهر حضرت یحیی بن موسی الکاظم (ع) در شهرستان سمنان به سمنان، عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری به ری آبرو داده‌اند.

وی با بیان اینکه گرچه به خاطر حکومت ری در کربلا خون اباعبدالله الحسین (ع) ریخته شد و خاطره خوبی از ری نداریم اما حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به ری آبرو داده است، افزود: در کربلا یک‌مشت مسلمان در مقابل امام حسین (ع) ایستادند.

حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه ورود بخل به بهشت مانند کالای قاچاق ممنوع است و انسان بخیل وارد بهشت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در زندگی باید انسان تا می‌تواند اهل سخاوت باشد که ورود انسان بخیل طبق گفته روایات به بهشت ممنوع شده است.

وی با بیان اینکه امامزادگان قطب فرهنگی یک شهر به شمار می‌روند و امروز شهرری به‌واسطه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) قطب مذهبی در کشور به‌حساب می‌آید، افزود: انسان نباید هیچ‌گاه در زندگی دست از دامان اهل‌بیت (ع) بردارد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به اینکه برخی فریب‌خورده در فضای مجازی و فضای تبلیغات غربی‌ها از کمک کردن و خیرات برای امامزادگان جلوگیری می‌کنند، گفت: آن‌هایی که با امامزادگان و کمک و خیرات ور می‌روند و از آن جلوگیری می‌کنند مشکلشان چیست؟ عده‌ای در امور عام المنفعه غصه جیب دیگران را می‌خورند درصورتی‌که اگر از خود شخص سؤال شود که برای فلان امور خیرالمنفعه چه مقدار هزینه کرده‌ای می‌گوید «هیچ».

حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه فرهنگ و سنت حسنه وقف خیرات الی‌الابد است، بیان کرد: تأثیر و اثرات و خیر و برکات فرهنگ و سنت حسنه وقف حتی پس از مرگ انسان به شخص می‌رسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha