جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی با مونسان میراث فرهنگی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: این استان با توجه به جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری باید به قطب گردشگری در کشور تبدیل شود، این استان نیازمند توجه، تبلیغات و معرفی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید احمد میرعمادی در دیدار با معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان اظهار داشت: امروز مهم‌ترین، بیشترین و بهترین منبع درآمد دولت‌ها و ملت‌ها از صنعت گردشگری است، چون این صنعت منبع درآمدی ثابت و زوال‌ناپذیر است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان تصریح کرد: گردشگری منجر به نشاط و پویایی در جامعه می‌شود و از رکود و خستگی جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به این که لرستان با توجه به جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری باید به قطب گردشگری در کشور تبدیل شود، این استان نیازمند توجه، تبلیغات و معرفی است، ادامه داد: این استان در حوزه گردشگری مشکلات فراوانی دارد، ازجمله این مشکلات نداشتن زیرساخت‌های موردنیاز و موضوع حمل‌ونقل است.

وی گفت: قلعه فلک‌الافلاک یکی از آثار تاریخی مهم کشور است که در استان لرستان قرارگرفته است، توقع داریم به این اثر تاریخی گران‌بها رسیدگی شود.

امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: توجه به گردشگری مذهبی نیز با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم این نوع گردشگری در کشور ما وجود دارد باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

وی با تقدیر از سفر معاون رئیس‌جمهوری به استان لرستان و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی گفت: امیدواریم با نگاه ویژه شما گام‌های مثبتی در مسیر توسعه گردشگری برداشته شود.

ایجاد ۲ هزار اقامتگاه بوم‌گردی

علی‌اصغر مونسان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در دنیا اظهار داشت: این صنعت امروز به‌عنوان سومین صنعت بزرگ دنیا شناخته می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در آینده به صنعت اول در دنیا تبدیل شود.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در کشورمان تصریح کرد: کشور ما تمام مختصات توسعه صنعت گردشگری را دارد و توسعه گردشگری می‌تواند به توزیع عادلانه ثروت و ایجاد اشتغال بینجامد و یکی از مزیت‌های گردشگری این است که حالت رقابتی ندارد و هر کشوری بنا بر ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند گردشگران خاص خود را جذب کند.

مونسان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۷۰۰ پروژه گردشگری در کشورمان در حال انجام است و هدف‌گذاری برای ایجاد ۲ هزار اقامتگاه بوم‌گردی انجام‌گرفته است و با توجه به طبیعت، تاریخ و جاذبه‌های گردشگری موجود، استان لرستان می‌تواند به قطب گردشگری تبدیل شود.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: اقدامات و برنامه‌های خوبی در حوزه تبلیغات گردشگری انجام‌شده است، رایزنی با صداوسیما برای اختصاص بخشی از زمان این رسانه ملی به معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور یکی از این اقدامات است، همچنین سایت «ویزیت‌ایران» نیز برای معرفی آثار و جاذبه‌های سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

وی در پایان گفت: ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک در دستور کار سازمان میراث فرهنگی برای سال ۹۸ است، اما اجرای این کار نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها در استان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha