شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه ما طلاب و روحانیان تابلوی دین هستیم، گفت: وقتی مردم به ما نگاه می‌کنند در مورد دین و نظام اسلامی قضاوت می‌کنند، ازاین‌رو ما باید زینت نظام اسلامی و اهل بیت باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، عصر امروز در جمع طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت تقید به مسائل اخلاقی و اجتماعی از سوی طلاب و روحانیان، افزود: باید حوزه علمیه سبب بهبود اخلاق و رفتار ما در جامعه شود.

وی با تأکید بر اینکه ما باید با عمل و با غیر زبان خود مردم را به‌سوی خداوند دعوت کنیم، ادامه داد: در حوزه علمیه تلاش کنیم خود را ازنظر علمی و معنوی قوی کنیم تا سرباز مناسبی برای حضرت ولیعصر (عج) باشیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: امام صادق(ع) در توصیف ویژگی‌های یاران امام زمان(عج) می‌فرماید: اگر ظهور اتفاق افتاد و ما وظیفه خود را انجام نداده باشیم مانند نماز قضای صبح است که خورشید طلوع کرده و نماز خود را نخوانده‌ایم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اگر امام زمان(عج) بیاید و ما قبل از آن وظیفه خود را انجام داده باشیم مصداق این حدیث خواهیم بود، در حالی که افضل الاعمال انتظار الفرج است.

وی با تأکید بر زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) از سوی طلاب، افزود: نخستین وظیفه ما طلاب در دوران قبل از ظهور روشنگری است همچنین باید خود را از نظر تقید به واجبات و خدمات اخلاقی و اجتماعی تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه ما طلاب و روحانیان تابلوی دین هستیم، خاطرنشان کرد: وقتی مردم به ما نگاه می‌کنند در مورد کل دین و نظام اسلامی قضاوت می‌کنند و ما را عصاره مکتب جعفری می‌دانند، ازاین‌رو ما باید زینت نظام اسلامی و اهل بیت باشیم.

وی اظهار کرد: همان‌گونه که امام صادق(ع) در خطاب به یکی از یاران نزدیک خود تأکید می‌کند کار خوب از همه خوب است اما از روحانی بهتر و خوب‌تر و کار بد از همه بد است اما از فرد روحانی بدتر است زیرا روحانیت به اهل بیت منتسب است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha