جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نافع و به‌دردبخور بودن مهم‌ترین ویژگی یک عالم اسلامی است، گفت: ازاین‌رو باید محور فعالیت‌های حوزه علمیه پرورش عالم نافع باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به رسالت اساتید و مدیران حوزه علمیه در پرورش روحانیت آینده، اظهار کرد: کسی که در حوزه درس می‌دهد، کادرسازی کرده و عالم تربیت می‌کند باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا طلبه‌ای که تربیت می‌کند در آینده به‌دردبخور بوده و خاصیت داشته باشد.

وی تصریح کرد: در بسیاری از مواقع و مقاطع تاریخی دیده می‌شود که عالمی نه مسئل، نه قاضی و داور و نه مفتی است و هیچ کدام از این مناصب را هم بر عهده نگرفته است، اما وجود او در جامعه همچون مشعلی فروزانی راه را به دیگران نشان می‌دهد و اخلاق و منش والایش از او الگوی برجسته‌ای ساخته است که این فرد را هم عالم به‌دردبخور می‌دانیم.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مثلاً همه امروز مرحوم آیت‌الله بهجت(ع) را به‌عنوان عالم وارسته، شایسته و قابل تأسی می‌شناسند که این جایگاه والا با اخلاق، زهد، پارسایی، پرهیزگاری، معنویت و پشت به همه مظاهر دنیا زدن به دست آمد وگرنه این عالم بزرگ سمت سیاسی و اجرایی نداشت.

وی اضافه کرد: ما طلاب و روحانیان همواره باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که برای مفید و نافع بودن باید عالم باشیم، عالم باشیم تا مفید باشیم و مفید باشیم تا فارغ از سمت‌ها و جایگاه‌ها ارزش پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ادامه داد: با نقش‌آفرینی و رهبری عالمی نافع، انقلابی در کشور ما صورت گرفت و دنیا را فرا گرفت و پس از آن هم عالم نافع دیگری رهبری نهضت و انقلاب را بر عهده گرفت و به نیکی ادامه داد، به‌گونه‌ای که اکنون در دنیا به‌عنوان کشور قدرتمند شناخته می‌شویم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: از این پس هم همه باید تلاش کنیم قدرتمندانه پیش به‌سوی توسعه و پیشرفت و فتح قله‌های بلند عزت و علم و تمدن نوین اسلامی برویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha