شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسین بنیادی

نائب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اصلاح سبک زندگی به برکت تاسی به مکتب اهل بیت(ع) امکان پذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: اگر می خواهیم جامعه ای دینمدار و با اخلاق داشته باشیم، لازمه اش این است که سبک زندگی افراد جامعه بر اساس آموزه های ناب دینی، اصلاح شود.

وی افزود: در مقوله سبک زندگی در شرایط کنونی دچار مشکلات و گرفتاری هایی هستیم که رفع آن ها در سایه تقویت تدین مردم و به خصوص نسل جوان میسر است.

وی با تاکید بر این که در راستای تقویت دیانت و معنویت مردم و گشوده شدن بسیاری از گره های فرهنگی و اجتماعی باید از ظرفیت حوزه و روحانیت استفاده مطلوبی به عمل آورد، گفت: امروزه حتی بخشی از مشکل اقتصاد کشور ما به نواقص سبک زندگی از جمله تنبلی فردی و اجتماعی، ضعف در نظم پذیری و انضباط اجتماعی و همچنین عدم خودباوری در تولید و مصرف کالای ساخت داخل برمی گردد که باید در این رابطه با برنامه ریزی مناسب فرهنگی دست به اصلاح گری بزنیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم همچنین خاطرنشان کرد: از این منظر بدون تردید، تلاش برای تقویت نگاه و رویکرد دینی و ایمانی به زندگی و نیز رفع نقاط ضعف در این رابطه یک ضرورت جدی به شمار می رود که همه به خصوص حوزویان در این باره باید وظیفه خویش را به درستی انجام دهند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha