جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​پوشش رسانه ای مهاجمان مسلمان ۳۵۷ برابر بیشتر از غیرمسلمانان در آمریکا

حوزه/ مطالعه جدید محققان دانشگاه آلاباما نشان داد که حملات تروریستی انجام گرفته توسط افراط گرایان مسلمان۳۵۷ درصد پوشش خبری بیشتر از حملاتی به دست می آورند که مهاجمان غیرمسلمان آن ها را مرتکب شده باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، یک مطالعه جدید توسط دانشگاه آلاباما افشاء کرد که حملات تروریستی انجام گرفته توسط افراط گرایان مسلمان357 درصد پوشش خبری بیشتری از حملاتی دارند که مهاجمان غیرمسلمان مرتکب شده باشند.

مطالعه نشان داد، حملاتی که توسط غیرمسلمانان یا کسانی که مذهب آن ها مشخص نیست مرتکب می شوند، به طور میانگین 15 تیتر خبری را به خود اخصاص می دهند، درحالی که حملات مهاجمان مسلمان در مقایسه 105 تیتر خبری را شامل می شوند.

با توجه به پایگاه اطلاعات تروریستی جهانی، محققان تمام حملات تروریستی در آمریکا بین سال های 2006 تا 2015 را مورد مطالعه قرار دادند. در این مطالعه عواملی چون تعداد تلفات، نوع هدف و اینکه آیا افراد مظنون دستگیر شده اند یا خیر کنترل گردید و تحقیقات شان به این نتیجه رسید که تروریست های سفید پوست و راست افراطی در سال های 2008 تا 2016 به همان اندازه افراط گران مسلمان حملات تروریستی مرتکب شده اند اما تفاوت فاحشی میان پوشش رسانه ای آن ها دیده می شود.

اریک کیرنز رهبر محققان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تیم تحقیقاتی همچنین به این نتیجه رسید که پوشش رسانه ای بسیار زیاد معمولا در میان رسانه های ملی بیشتر از رسانه های محلی است.

محققان نوشتند: نتایج این تحقیقات تا مقدار زیادی نشان می دهد که چرا بسیاری از آمریکایی ها از تروریست های مسلمان وحشت بیهوده دارند و روی آن ها تمرکز کرده اند، درحالی که تهدید های دیگر و واقعی را نادیده گرفته اند. و پوشش رسانه ای منصفانه تر و بهتر می تواند دیدگاه جامعه را به واقعیت نزدیک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha