جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ولادت

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت رضا(ع) فرمودند کلمه لااله الا الله، دژی مستحکم است که هر کس در آن وارد شود، از عذاب مصون است و بعد فرمودند به شرط ولایت و این بدان معنا است که توحید و پیروی از ولایت همواره ما را از بلایا و بحران های مختلف مصون می دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مهدی نیلی پور اظهار کرد: یکی از برکاتی که خداوند متعال به این کشور داده و از سرمایه های بزرگ معنوی ما است وجود مقدس حضرت رضا(ع) است.

وی بیان کرد: حضرت ثامن الحجج(ع) میزبان مردم ایران شدند و برکات فراوانی به واسطه حضور ایشان به وجود آمده که یکی از آنها، تثبیت فرهنگ شیعه در دل مردم ایران است که نسل به نسل در وجود مردم ایران شکل گرفته است.

رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی با اشاره به حدیث سلسله الذهب که امام هشتم در مسیر ورود به ایران به عنوان هدیه ای به شیعیان قرائت کردند، تصریح کرد: امام رضا(علیه السلام) در سفری که به نیشابور داشتند، حدیث سلسله الذهب را به مردم ایران تقدیم کردند که لازم است تدبر شود که چرا حضرت این حدیث را در ورود به ایران ارائه دادند.

وی افزود: حضرت فرمودند کلمه لااله الا الله (توحید) دژی مستحکم است که هر کس در آن وارد شود از عذاب مصون است و بعد فرمودند به شرط ولایت و این بدان معنا است که توحید و پیروی از ولایت همواره ما را از بلایا و بحران های مختلف مصون می دارد.

حجت الاسلام نیلی پور در پایان تاکید کرد: بر اساس حدیث سلسلة الذهب، ما باید هم تمرین توحید و خداشناسی و کار برای خدا در زندگی داشته و هم تابع اهل بیت و ولایت فقیه باشیم تا بتوانیم  موفق باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha