جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پرچم رضوی

حوزه/ خدام رضوی با حضور در مناطق محروم کشور به ویژه خراسان جنوبی دل های عاشق را از راه به زیارت حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) بردند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، چند روزی است عطر شمیم رضوی در جای جای بزرگترین استان پهناور کشور پیچیده است، در گوشه گوشه استان کویری و محروم خراسان جنوبی نام امام هشتم بر لب‌ها جاری و قطره های اشک ها از چشم ها سرازیر می شود، گویی انگار مردم گمگشته‌ای داشتند که او را پیدا کرده اند، همانند کودکی که با پای برهنه آنچنان خود را با شور و شوق به کاروان می رساند که گویی آرزوی زیارت حرم، پنجره فولاد در دل داشته، برآورده شده است.

                              

مردم اینجا با عشق و ارادت قلبی به استقبال خدام می روند، و با دیدن پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، حاجت می طلبند.

 

خدام بارگاه منور ثامن الحجج(ع) مردم را با فرهنگ اهل بیت(ع) آشنا می کنند

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» اظهار داشت: مقام معظم رهبری در حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین رییسی به تولیت آستان قدس فرمودند " رسیدگی به محرومان مورد توجه قرار بگیرد".

وی با بیان اینکه حضور خدام رضوی به مناطق مختلف کشور جای قدردانی و تشکر دارد، گفت: حضور خدام رضوی زمینه ای را فراهم می کند که مشکلات مردم مناطق محروم انتقال داده شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آستان قدس رضوی یک سری حرکت های انقلابی را انجام می دهد، افزود: یکی از رسالت های آستان قدس مساله فرهنگ اهل بیت(علیه السلام) است.

 

حضور خدام در سراسر کشور انتقال دهنده مشکلات مردم است

حجت الاسلام نوفرستی تصریح کرد: حضور خدام رضوی در نقاط کشور ضمن اینکه انتقال دهنده مشکلات محرومان است به طور قطع در حرکت ولایی نیز تاثیرگذار است.

 وی با بیان اینکه خدام بارگاه منور ثامن الحجج(علیه السلام) مردم را با فرهنگ اهل بیت(علیه السلام) آشنا می کنند و زمینه ساز انتقال مشکلات مردم به آستان قدس رضوی است.

 قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: به طور قطع هر چه که داریم از خاندان اهل بیت(علیه السلام) است و امروز ما مدیون خاندان ائمه اطهار هستیم. خدام حرم رضوی از راه دور دل های مردم را به پنجره فولاد گره می زنند.

 

خدام حرم رضوی از راه دور دل های مردم را به پنجره فولاد گره می زنند

حجت الاسلام عباسعلی خزاعی، امام جمعه نهبندان نیز در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به شور و شوق مردم برای زیارت پرجم امام هشتم ، اظهار داشت: وجود و حضور خادمان حرم ملک پاسبان حرم مطهر رضوی در مناطق مختلف کشور جو معنوی و رضوی را میان مردم ایجاد کردند.

وی ادامه داد: امام رضا(علیه السلام) می فرمایند اگر مردم زیبایی های سخن و فرهنگ ما را می دانستند از ما پیروی می کردند لذا خدام حرم رضوی از راه دور دل های مردم را به پنجره فولاد گره می زنند.

                                

امام جمعه نهبندان افزود: هر چند در مشهد مقدس تابش نور خورشید امام رضا(علیه السلام) بیشتر است، اما به این معنا نیست که تنها زیارت در محل حرم انجام می شود بلکه زیارت از راه دور هم امکان پذیر است.

 حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: مردم نهبندان در جنوبی ترین نقطه استان موفق به زیارت از راه دور شدند؛ افراد با حضور پرچم رضوی می خواهند خود را از لحاظ زندگی به سجایای اخلاقی و مکارم اهل بیت(علیه السلام) نزدیک کنند.

  وی ادامه داد : باید سبک زندگی انسان ها نزدیک به سبک زندگی اهل بیت(علیه السلام) باشد، و باید با مطالعه سبک زندگی اهل بیت(علیه السلام) خود را به زندگی آن ها نزدیک کنیم.

 امام جمعه نهبندان خاطرنشان کرد: مردم به امام رضا(علیه السلام) عشق و محبت خاصی دارند و مردم پیرو اهل بیت عصمت و طهارت هستند و امام رئوف دست عنایت به سر تمام پیروانش دارد.

اهدای مدال افتخار رضوی به مادر شهید صادقی

کاروان بارگاه منور حرم مطهر رضوی روز گذشته در مزار کاهی شهرستان مود حضور یافتند، خدام رضوی بعد از استقبال باشکوه مردم و ضمن زیارت بقعه بی بی زینب خاتون(س)، در همایش روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان در جوار این امامزاده شرکت کردند.

                                    

 بی بی زینب خاتون(س) دختر امام موسی کاظم(علیه السلام) و خواهر گرامی امام رضا(علیه السلام) هستند که در منطقه کوهستانی و بکر مزار کاهی مدفون شدند، همچنین سپس خدام رضوی در بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب(علیه السلام) سربیشه حضور یافتند و از بیماران عیادت و دلجویی و بسته های تبرکی را توزیع کردند.

در ادامه نیز کاروان حامل پرچم حرم ثامن الحجج(علیه السلام) به شهرستان نهبندان در جنوبی ترین نقطه استان رفتند و با خانواده های شهید ابراهیم صادقی و جانباز 35 درصد دوران دفاع مقدس غلام قاضی دیدار و مدال افتخار را به مادر شهید صادقی و غلام قاضی جانباز 35 درصد اهدا کردند.

 کاروان خدام رضوی در ادامه با حضور در بیمارستان شهید احمد آتشدست نهبندان از بیماران بستری در بیمارستان سرکشی و عیادت کردند و سپس جشن زیر سایه خورشید با حضور مردم و مسؤولان شهرستانی در جوار مزار شهدای گمنام نهبندان برگزار شد.

                                     

                                     

حضور خدام،زمینه ی زیارت از راه دور را فراهم می کند

مدیرعامل جمعیت سرزمین خورشید خراسان جنوبی اظهار کرد: حضور خدام رضوی در خراسان جنوبی زمینه زیارت از راه دور را برای برخی از مردمی که نمی توانند به زیارت امام هشتم بروند، فراهم می‌کند.

حامد عرب زاده با بیان اینکه بسیاری از افراد از سال‌های گذشته به مشهد مقدس نرفته‌اند، خاطرنشان کرد: این پرچم عطر حرم امام رضا(ع) را به مشام شهروندان می‌رساند.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار عطر پرچم بارگاه رضوی در سراسر خراسان جنوبی می‌پیچد، اظهار کرد: ۲۷۰ برنامه محوری با حضور خادمان حرم امام رضا(ع)  در سطح استان اجرایی می‌شود.

عرب زاده دیدار با خانواده شهدا، حضور در بیمارستان‌ها، عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری جشن زیر سایه خورشید و دیدار با ائمه جماعات را از جمله برنامه‌های این کاروان عنوان کرد.

مدیرعامل جمعیت سرزمین خورشید خراسان جنوبی با بیان اینکه کاروان ترکیبی از شش خادم و دو مبلغ جوان است، اظهار  کرد: ۱۲۰ هزار بسته نمک متبرک توسط این خدام توزیع خواهد شد.

عرب زاده بیان کرد: سال گذشته ۶۸ هزار نفر از کاروان خدام رضوی میزبانی کردند که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به ۱۰۰ هزار نفر برسند.

گزارش: مسعود نوفرستی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha