سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: کشورهای استعماری وقتی می خواهند اراده یک ملت را بگیرند آن ها را به سمت بازی های شراب و موسیقی می برند، دشمن کارشناسی می کند و این ها برنامه استعمارگرانی است که می خواهند اراده جامعه را بگیرند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، در جلسه درس اخلاق مدیران کل استان، اظهار کرد: تفاوت بین انسان و سایر موجودات سرمایه ارزشمندی است که باید آن را درک کرد، لذا حدود ۴۰ شاخصه این تفاوت را مشخص می کند که یکی از این شاخصه های ارزشمند انسانی اراده است.

وی با بیان اینکه آزادی به معنی علمی، یعنی انسان اسیر طبیعت و غریزه نیست، افزود: آزاد بودن و رها بودن یکی نیست، اراده به نوبه خود از عقل، وحی، علم و فطرت کمک می گیرد و سپس خیر را انتخاب می کند، اما رها بودن، یعنی خارج از فرمول و نقشه راه، کار کردن.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه تمام جهان خلقت، روی نقشه حرکت می کند، بیان داشت: انسان چشم خود را روی تمام حقایق می بند و تحت عنوان آزادی، رها کار می کند. این نه تنها آزادی نیست، بلکه سلب آزادی بوده و چون خارج از نظم الهی است، هیچ گاه به مقصد نخواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه محدودیت هایی که اسلام قائل شده برای حفظ آزادیت انسان است، افزود: اسلام هرچه عقل را از انسان بگیرد و به اراده او آسیب بزند را حرام اعلام می کند، حال می خواهد شراب باشد یا هر ماده ی سرمست کننده دیگری.

وی با بیان اینکه در اسلام مکالمه با نامحرم خارج از حد ضرورت اشکال دارد، زیرا به اراده انسان آسیب می زند، خاطر نشان کرد: خداوند خلوت زن و مرد نامحرم را حرام کرده، چراکه می خواهد اراده انسان حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: بخشی دیگر که اراده را ضعیف می کند غنا و موسیقی حرام بوده، چراکه اراده را از کف انسان می گیرد و این از نظر علمی و تجربی ثابت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: کشورهای استعماری وقتی می خواهند اراده یک ملت را بگیرند آن ها را به سمت بازی های شراب و موسیقی می برند، دشمن کارشناسی می کند و این ها برنامه استعمارگرانی است که می خواهند اراده جامعه را بگیرند.

وی مطرح کرد: تمام این نقشه ها با آهنگ های موسیقی تنظیم شده و هیچ کس دوست ندارد به اسم آزادی و تمدن فرزندنش درگیر این دام شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی همچنین به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: فرق بین انسان هایی که به کرامت رسیده اند با مردم های عادی در اراده است، زیرا آن ها اراده خود را حفظ کرده اند و اراده را بر اساس عقل، علم، کشف و وحی اتخاذ می کنند و به کرامت می رسند.

 

انتهای پیام/ط

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha