جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماز در زندان

حوزه/ مدیرکل زندان های کردستان از افزایش فضای نمازخانه های زندانهای استان خبر داد و گفت: با توجه به تغییر کاربری و بهسازی های صورت گرفته در افزایش اماکن فرهنگی، فضای نمازخانه های زندان های استان بیش از هزار و ۱۰۰ متر مربع افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، مدیرکل زندان های کردستان، صبح امروز در جمع کارکنان این اداره اظهار داشت: توجه به نماز و فعالیت های این حوزه یکی از مهم ترین برنامه ها در روند بازاجتماعی نمودن زندانیان است

اسحاق ابراهيمي گفت: انسان ها ذاتا دارای فطرتی خداجو می باشند، ولذا مسئولین زندانهای استان نیز با درک صحیح از این موضوع، همواره با عطرآگین کردن زندان ها به نماز و فعالیت های قرآنی، این فطرت ذاتی را در مددجویان رشد داده و به این ترتیب روند موثر واقع شدن سایر برنامه های اصلاحی و تربیتی را نیز دوچندان خواهند نمود.

مدیرکل زندان های کردستان با اشاره به آیه 119 از سوره نحل افزود: خداوند متعال در این آیه از قرآن کریم به این موضوع اشاره می کند که: «چنان چه فردی از روی نادانی دچار گناه شود و در ادامه توبه نموده و در مسیر صلاح قرار بگیرد، خداوند نسبت به آن فرد آمرزنده و مهربان خواهد بود» که بر این اساس در زندان های استان با اجرای دقیق و هدفمند فعالیت های اصلاحی و تربیتی از جمله  اقامه باشکوه نمازهای جماعت، کلاس های احکام، اخلاق و... شرایطی فراهم شده تا مددجویان بتوانند درباره گذشته خود و علل حضورشان در زندان تفکر نمایند.

وي در ادامه از افزایش فضای نمازخانه های زندانهای استان به بیش از هزار و 100 مترمربع خبر داد و افزود: هرچند که طی سال های گذشته کمبود فضای فیزیکی یکی از عمده مشکلات زندانهای استان بوده است، اما همواره تلاش شده تا از حداقل امکانات استفاده کافی گردد که در این خصوص با توجه به تغییر کاربری و بهسازی های صورت گرفته توانسته شده در افزایش اماکن فرهنگی از جمله نمازخانه ها اقدامات شایانی صورت گیرد.

مدیرکل زندان های کردستان با تاکید بر این موضوع که ضعف در مسائل دینی یکی از مهم ترین دلایل وقوع جرم در جامعه می باشد، اظهار کرد: فردی‌ که‌ دارای‌ ضعف ایمان‌ یا‌ بی‌اعتقادی‌ باشد، هدف معین و مشخصی‌ در زنـدگی نـداشته‌ و به همین دلیل در زندگی نیز دچار تزلزل شده و ممکن است دچار آسیب های متعدد نیز گردد.

ابراهیمی در این باره افزود: مددجویان زندان های استان در بدو ورود توسط کارشناس حوزه فرهنگی مورد ارزیابی قرار گرفته و میزان آشنایی آنان با مسائل دینی و مذهبی سنجیده خواهد شد و در ادامه، آنان را در کلاس های مختلف از جمله آشنایی با نماز، احکام، اخلاق و ... شرکت خواهند داد.

این مقام مسئول اظهار داشت: خوشبختانه در سال گذشته بیش از پنج نفر از مددجویان جدید الورود زندانهای استان در کلاس های آموزش نماز، احکام و اخلاق شرکت نموده و موفق به اخذ گواهینامه نیز شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha