شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دانشگاه ادیان ۱

حوزه/ در نشست رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، راه های تعامل این دو نهاد علمی آموزشی کشور بررسی شد.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، ضمن بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب دیدار  و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش: رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، به موقعیت خطیر استان کردستان اشاره کرد و دانشگاه ادیان و مذاهب را از مراکزی دانست که می‌تواند در این استان نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب نیز از کردستان به عنوان جزوی از هویت تاریخی ایران یاد کرد و گفت: این دیار سرزمین مردمانی شریف و انسان‌دوست است و خدمت به مردم غیور این خطه افتخار بزرگی است.

در این دیدار درباره اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌ همکاری بین دانشگاه ادیان و مذاهب و دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان کردستان بحث و رایزنی شد.

حجت‌الله ابراهیمیان معاون پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب حاتمی سرپرست نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه فرهنگیان استان لرستان از حاضران در این دیدار بودند.

همچنین در این جلسه در خصوص تعامل دانشگاه ادیان ومذاهب با مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در خصوص جذب دانشجویان اهل سنت در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و شرایط جذب دانشجو از اقلیم کردستان عراق گفتگو شد.

در پایان نیز مقرر شد دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان کردستان و نیز مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، همکاری های لازم را در خصوص مباحث مطرح شده  داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha