پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حوزه خواهران

حوزه/ مراسم تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه معصومه(س) رهنان مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان،حجت الاسلام والمسلمین ابطحی در این مراسم یکی از فلسفه های تاسیس حوزه های علمیه خواهران را تعلیم و تربیت بانوانی دانست که  به زنان جامعه آموزش دین و مذهب را بدهند.

وی با تاکید بر مورد توجه قرار دادن مسائل اجتماعی، اخلاقی و سیاسی در مدارس علمیه خواهران گفت: مهمترین بخش، تربیت است، تربیت فقط به گفتار نیست، اخلاق باید در رفتار مدیر، معاون و استاد به عنوان الگوی عملی بروز پیدا کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان ادامه داد: مدیر باید همان گونه که برای فرزندان خود مادری می کند برای تک تک طلبه ها دلسوزی و مادری کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی افزود: مدیر مدرسه باید به طور مرتب جلساتی را برای شناسایی و حل مشکلات و ضعف های مدرسه با کادر و اساتید برگزار نماید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: مدرسه علمیه خواهران رهنان به خاطر بافت فرهنگی و مذهبی منطقه و همچنین به دلیل وجود عالمان و بزرگان باید از مدارس نمونه شهر اصفهان باشد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام شریفی با اشاره به حدیث «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» گفت: ما اگر بخواهیم شکر خدا کنیم باید شکر نعمت های خدا را داشته باشیم، و ما به دلیل وجود مدرسه علمیه خواهران فاطمه معصومه (س) رهنان خداوند را شاکریم.

وی با اشاره به زحمات سرکار خانم مهری اسدی مقدم مدیر سابق این مدرسه گفت: پس از تاسیس این مدرسه شاهد برکاتی در منطقه رهنان بوده ایم، در خانواده هایی که ناهنجاری هایی وجود داشت با مراجعه خواهران به مدرسه علمیه و با شنیدن و فراگیری سخنان قران و اهل بیت(ع) شاهد رفع ناهنجاری ها توسط این خواهران در خانواده هايشان شدیم.

موسس مدرسه علمیه خواهران رهنان با اشاره به موفقیت های کسب شده توسط طلاب مدرسه یادآور شد: با مدیریت 5 ساله خانم اسدی مقدم، شاهد طلاب برگزیده ي کشوری المپیاد علمیه حوزه های علمیه خواهران بودیم که این نتیجه مهربانی مادرانه ي مدیر است که افراد، با آرامش، رشد و تعالی پیدا مي کنند.

وی هدف از تاسیس حوزه علمیه خواهران را برطرف نمودن مشکلات اخلاقی جامعه زنان عنوان  کرد.

برپایه این گزارش: در پایان اين مراسم از زحمات مهری اسدی مقدم مدير سابق مدرسه تقدیر و  بهجت مرادی به عنوان سرپرست مدرسه علمیه خواهران فاطمه معصومه(س) رهنان معرفی شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha