پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی اسحاق فیاض

حوزه/ در آستانه تعطیلات تابستانی طلاب حوزه علمیه نجف اشرف، آیت الله شیخ اسحاق فیاض از مراجع نجف در جلسه درس خود مطالب و توصیه های مهمی را برای طلاب و حوزویان و همچنین ملت و دولت عراق در سایه تظاهرات و اعتراضاتی که به ارائه خدمات و مبارزه با فساد در جریان است، بیان کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در آستانه تعطیلات تابستانه طلاب حوزه علمیه نجف اشرف، آیت الله شیخ اسحاق فیاض در جلسه درس خود مطالب و توصیه های مهمی را برای طلاب و حوزویان و همچنین ملت و دولت عراق در سایه تظاهرات و اعتراضاتی که به ارائه خدمات و مبارزه با فساد در جریان است، بیان کردند.

در اینجا به خلاصه ای از توصیات ایشان اشاره می کنیم.

اول: طلاب باید دروس خود را مورد توجه قرار داده و آن را بر سایر امور غیر از واجبات شرعی و ضروریات زندگی مقدم بدارند.

دوم: طلاب به آنچه آموخته اند، عمل کنند و آراسته به مکارم اخلاقی مثل راستگویی، امانتداری و امثال آن باشند و از رزائل اخلاقی مثل دروغ، خیانت، غیبت و مانند آن دوری کنند.

سوم: باید جایگاه حوزه علمیه و استقلال آن حفظ شود.

چهارم: تحصیل در حوزه علمیه بر اساس قرآن کریم و سنت شریفه است، لذا مذهب شیعه اعتدال گرا و صلح طلب  است و در آن افراط و تفریط نیست.

پنجم: تعطیلات فرصتی طلایی است برای طلاب تا به درس ها رجوع کرده و به بازنگری آنچه نوشته اند بپردازند. همچنین فرصت مناسبی برای موعظه مردم و آموزش احکام شرعی و بیان فضائل و مناقب نبی اکرم (ص) و خاندان بزرگوارش (علیهم السلام) است.

ششم: از دولت و احزاب می خواهیم که از منافع شخصی دوری کرده و به مصلحت ملت توجه کنند.

هفتم: ملت عراق باید از روش های مسالمت آمیز و عاقلانه حقوق خود را مطالبه کند و از تجاوز به اموال عمومی و خصوصی دوری کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha