جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری با بیان این که تلاش ها و مجاهدت های علما مانع از تحریف دین و ارزش های الهی شد، گفت: اگر از خودگذشتگی های علما و بزرگان دینی نبود امروز خبری از اسلام ناب نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی صادقی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری، امروز در نشست ماهانه مبلغان مرکز استان  با اشاره به این که تبلیغ دین یکی از مهم ترین وظایف مبلغان است، گفت: روحانیت همواره مدافعی دلسوز برای دین و ارزش های الهی بوده است.

وی با بیان این که امروز در شرایطی هستیم که دشمن همه توان خود را برای ضربه زدن دین دین و ارزش های الهی به کار گرفته است، افزود: در چنین وضعیتی حضور مستمر و اثرگذار روحانیت در عرصه های مختلف اجتماع امری ضروری است.

وی با اشاره به این که تبلیغ دین کار آسانی نیست و به طور حتم مشکلات و سختی های خاص به خود را دارد، خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) در طول مدت ابلاغ پیام الهی با سختی ها و مشکلات بسیاری مواجه بودند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که ائمه معصومین(ع) همه مشکلات و سختی را برای رساندن پیام الهی به مردم تحمل کردند، تصریح کرد: انبیاء الهی حتی در مسیر تبلیغ دین خدا جان خود را نیز تقدیم کردند و به شهادت رسیدند.

رئیس داره تبلیغات اسلامی ساری با اشاره به این که برای تبلیغ دین خدا باید مجاهدت کرد تا به موفقیت دست یافت، خاطرنشان کرد: جبهه کفر و ظلم همواره در برابر جبهه حق و عدالت وجود داشته و دارد به همین دلیل نباید در این خصوص سکوت کرد.

وی با بیان این که از صدر اسلام تا به امروز همواره ائمه معصومین(ع) با ظالمان و بدخواهان دین در مبارزه بودند، تصریح کرد: اما ایستادگی و مقاومت انبیاء و اولیای الهی موجب حفظ دین و ارزش های دینی تا به امروز شده است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که علما و بزرگان دینی پس از ائمه معصومین(ع) همان مسیر را ادامه دادند و این راه تا به امروز ادامه داشته است، خاطرنشان کرد: عالمان دینی لحظه ای از ترویج دین غافل نبودند و همه توان خود برای اعتلای اسلام ناب به کار گرفتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری با بیان این که تلاش ها و مجاهدت های علما مانع از تحریف دین و ارزش های الهی شد، تصریح کرد: اگر از خودگذشتگی های علما و بزرگان دینی نبود امروز خبری از اسلام ناب نبود.

وی، هوشیاری و بصیرت علما را سد محکمی در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان دین دانست و تصریح کرد: علما با روشنگری و آگاهی بخشی در جامعه اسلامی مانع از تحریف دین شدند.

این فعال فرهنگی با بیان این که در عصر غیبت این عالمان و مراجع دینی هستند که عهده دار مدیریت جامعه اسلامی خواهند بود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل نوک پیکان هجمه ها و توطئه های دشمنان همواره به سوی عالمان و بزرگان دینی بوده است.

حجت الاسلام صادقی از علما و روحانیان به عنوان میراث داران پیامبران و انبیاء الهی در جامعه یاد کرد و گفت: امروز روحانیت باید با آگاهی، علم بالا و بصیرت انقلابی همان مسیری که ائمه معصومین(ع) هزاران سال گذشته آغاز کردند با قدرت ادامه دهند.

وی با اشاره به این که امروز دین و ارزش های الهی در جامعه اسلامی مظلوم واقع شده است، افزود: هجمه های سنگینی امروز به سوی دین و مبانی اعتقادی جامعه اسلامی از سوی دشمنان وارد می شود که این وظیفه مبلغان دینی است که از این اسلام ناب در برابر این هجمه ها حراست و محافظت کنند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که در برابر هجم وسیعی از شبهات و خرافات دینی، روحانیت باید چهره حقیقی اسلام ناب را برای مردم و به ویژه نسل جوان جامعه تبیین و ترویج کند، بیان داشت: نباید خلأ حضور مبلغان دینی در جامعه موجب نفوذ و توطئه دشمنان دین در جامعه شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha