پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان در بوشهر

حوزه/ امام جمعه بوشهر بر استفاده از ظرفیت هنر اسلامی، برپایی کرسی های تلاوت قرآن و برگزاری جلسات تفسیر نهج البلاغه براي معرفي و انتقال فرهنگ رضوي و عترت آل محمد (ص) توسط تشکل های دینی و فرهنگی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان، شامگاه شنبه در محل آستان مقدس امامزاده محمد بن باقر (ع) منطقه ۲ کوی خواجه های شهر بوشهر برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد، کاروان زیر سایه خورشید و خدام حرم مطهر رضوی پرچم بارگاه امام رضا(ع) را به اهتزاز در آوردند.

امام جمعه بوشهر در این مراسم  بر استفاده از ظرفیت هنر اسلامی، برپایی کرسی های تلاوت قرآن و برگزاری جلسات تفسیر نهج البلاغه براي معرفي و انتقال فرهنگ رضوي و عترت آل محمد (ص) توسط تشکل های دینی و فرهنگی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بر استمرار کرسی تلاوت «انوار الهدی» به صورت هفتگی در امامزاده تاکید کرد و ابراز داشت:  برگزاری محفل ترتیل خوانی «انوار الهدی» ویژه ماه مبارک رمضان امسال در این آستان بسیار ارزنده و باشکوه بود و جا دارد  با بهرمندی از اساتید تفسیر، اخلاق و علوم قرآنی این کار در روزهای پایانی هفته به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام سیدمهدی حسینی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر هدف از اجرای این برنامه ها را ترویج سنت حسنه وقف در زندگی مردم عنوان کرد و اظهار داشت: تعداد۱۰ آستان امامزادگان استان بوشهر میزبان برگزاری همایش روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان هستند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha