پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
استاد حوزه علمیه مازندران

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که الگو گیری از سبک زندگی رضوی جامعه را به سوی سعادت و تعالی حقیقی سوق می دهد، گفت: تعالیم و فرهنگ غنی رضوی مسیر رستگاری را به انسان نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام شیخی، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع فعالان فرهنگی و دینی شهرستان بابل با تبریک دهه کرامت و در پیش بودن میلاد امام رضا(ع) گفت: آن امام همام همواره با مردم زندگی می کرد و این مسأله برای جامعه امروز بسیار ارزشمند و مهم جلوه می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که امام رضا(ع) هیچ گاه خود را جدای از مردم نمی دید، افزود: امروز باید سیره عملی آن حضرت بیشتر مورد توجه مدیران و مسؤولان جامعه قرار گیرد.

حجت الاسلام شیخی با اشاره به این که امام رضا(ع) همواره به دیگران نیز می اندیشید و دنیا را تنها برای خود نمی خواست، تصریح کرد: اگر جامعه امروز بیش از پیش به سیره آن حضرت توجه کند بسیاری از مشکلات و معضلات روز جامعه بر طرف خواهد شد.

وی همچنین با بیان این که الگو گیری از سبک زندگی رضوی جامعه را به سوی سعادت و تعالی حقیقی سوق می دهد، خاطرنشان کرد: تعالیم و فرهنگ غنی رضوی مسیر رستگاری را به انسان نشان می دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از اهداف و برنامه های دشمنان در جامعه اسلامی زدودن معنویت و هویت دینی است، تصریح کرد: مهم ترین راه جلوگیری از تحقق اهداف جبهه کفر بهره گیری از معارف انسان ساز و تعالی بخش اهل بیت(ع) عصمت و طهارت است.

حجت الاسلام شیخی با بیان این که دشمن لحظه ای از تضعیف و خدشه دار کردن دین و ارزش های الهی دست بر نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی راه نجات جامعه تنها توسل به اهل بیت(ع) و معارف الهی است.

وی با بیان این که حیات معنوی و سبک زندگی امام رضا(ع) باید برای آحاد مردم و به ویژه نسل جوان جامعه تبیین شود، افزود: باید تصویر صحیح و مناسبی از زندگی و سیره عملی هشتمین امام شیعیان برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود وجود ارزشمند امام رضا(ع) را نعمتی بزرگ برای ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: به طور حتم برکاتی که امروز در کشورمان وجود دارد مرهون وجود حرم های مطهر این امام همام و خواهر بزرگوارشان است.

وی با بیان این که نشر و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه موجب نشاط و تقویت روحیه امید در میان اقشار مختلف خواهد شد، تصریح کرد: امروز بارگاه مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) محلی برای رجوع اقشار مختلف مردم است.

حجت الاسلام شیخی با تأکید براین که گرایش جامعه به سمت سیره اهل بیت(ع) مموجب تضمین سلامت معنوی جامعه می شود، خاطرنشان کرد: در سایه سیره اهل بیت(ع) می توانیم به سعادت و تعالی حقیقی دست پیدا کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی هستیم، گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار ترویج و گسترش معارف و سیره اهل بیت(ع) در جهان است.

وی با بیان این که امروز فرهنگ رضوی باید همانند فرهنگ حسینی در جامعه اسلامی نهادینه و گسترش پیدا کند، خاطرنشان کرد: امروز همه ظرفیت ها برای رشد و گسترش فرهنگ اصل دینی در جامعه فراهم است.

حجت الاسلام شیخی با بیان این که امروز نسل جوان جامعه نیازمند الگوی مناسبی برای ادامه مسیر زندگی خود است، خاطرنشان کرد: سیره علمی و عملی اهل بیت(ع) می تواند بهترین الگو برای جوانان کشورمان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha