پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
میناپور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: مدیران و اساتید مدارس باید با اجرای آئین نامه های اخلاقی و تهذیبی، پژوهشی و آموزشی در راستای تربیت طلاب و مبلغان مهذب و کارآمد برای تبلیغ سبک زندگی اسلامی در جامعه گام بردارند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور امروز در همایش فصلی مدیران و اساتید مدارس علمیه استان لرستان که به میزبانی مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز برگزار شد، با بیان اینکه اساتید و کارکنان مدارس علمیه باید با جدیت و سخت کوششی در امر تحقق اهداف حوزه های علمیه کوشا باشند، گفت: مدیران و اساتید مدارس باید با اجرای  آئین نامه های اخلاقی و تهذیبی، پژوهشی و آموزشی در راستای تربیت طلاب و مبلغان مهذب و کارآمد برای تبلیغ سبک زندگی اسلامی در جامعه گام بردارند .

وی ادامه داد: طلاب و مبلغان دینی باید با کسب دانش دینی و فقهی و تسلط بر علوم روز بتوانند پاسخگوی سؤالات و شبهات مخاطبان در زمینه های گوناگون باشند .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر اینکه باید به نحو احسن از ظرفیت تربیتی آموزشی مدارس علمیه برای تربیت و تامین نیاز تبلیغی فرهنگی  استان قدم برداشته شود خاطر نشان کرد: برای تحقق این مهم مدارس باید با جدیت و سخت کوشی در راستای تربیت طلابی مومن، انقلابی و سخنور برای تبلیغ معارف قرآنی و سیره اهل بیت (ع) تلاش کنند .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه حوزه های علمیه باید برای تربیت مبلغان و فضلای بومی رسالت تربیتی آموزشی خود را به نحو احسن انجام دهند گفت: با تحقق این امر می توان شاهد رشد و تعمیق آموزه های دینی اخلاقی در سطح جامعه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین  میناپور با اشاره به اینکه مدارس علمیه باید تربیت کننده ائمه جماعات و روحانیون موفق برای تبلیغ در مساجد، مدارس، ادارات و محافل گوناگون باشند، ادامه داد: مدارس علمیه با شناسایی طلاب مهذب و موفق، در عرصه برنامه ریزی منسجم برای چشم انداز تبلیغی آینده طلاب و مبلغان نقش خود را ایفا نمایند.

وی در ادامه از برگزاری کارگاه های مهارت افزایی و دانش افزایی اساتید مدارس علمیه در طول سال خبر داد و بیان داشت: امید می رود با برگزاری این کارگاه ها شاهد ارتقاء دانش تحصیلی و مهارتی اساتید به طلاب باشیم .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان از تحصیل قریب به یک هزارو 700 طلبه در 13 مدرسه علمیه استان لرستان خبر داد و گفت: باید با تمام توان در جهت تقویت زیرساخت های آموزشی و رفع نقاط ضعف مدارس علمیه قدم برداریم تا شاهد حوزه های علمیه پویا و فعال برای تربیت عالمان دینی باشیم .                                                                                                       

                                                                                  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha