جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نیم نگاهی به برنامه‌های تابستانه یک مدرسه وابسته به حوزه

حوزه/ کادر تربیتی دبستان معراج برای عمق بخشی به مفاهیم دینی دروسی که در زمستان برای دانش‌آموزان تدریس می‌کند، تصمیم گرفت در ایام تابستان ویژه برنامه‌هایی را تحت عنوان «دوره تابستانه» اجرا کند.

حجت الاسلام عیسی سواری، مدیر دبستان پسرانه معراج، وابسته به حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برنامه‌های تابستانه کادر آموزشی مدرسه برای دانش‌آموزان، بیان کرد: کادر تربیتی دبستان معراج برای عمق بخشی به مفاهیم دینی دروسی که در زمستان برای دانش‌آموزان تدریس می‌کند، تصمیم گرفت در ایام تابستان ویژه برنامه‌هایی را اجرا کند که آن را تحت عنوان «دوره تابستانه» اجرا نمود.

وی با بیان اینکه این دوره تابستانه برای سه مدرسه وابسته به حوزه، در دبستان پسرانه معراج انجام می‌شود، گفت: برنامه‌های دوره تابستانه شامل ۴ بخش، اخلاقی یعنی «جلسات اخلاق»، «آداب معاشرت»، «احترام به والدین»، معرفتی یعنی «بیان شگفتی‌های آفرینش»، ورزشی شامل کلاس‌های «شنا»، «فوتبال»، «خانه بازی» و تفریحی نیز شامل اردوهای درون‌شهری و استانی است.

                            

حجت الاسلام سواری، آشنایی با مفاهیم و حفظ قرآن را دیگر برنامه دانش‌آموزان در ایام تابستان اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه تعلیم قرآن یکی از سیاست‌های مدارس وابسته به حوزه است، دبستان پسرانه معراج به صورت مستمر با دانش‌آموزان فعالیت های قرآنی کرده و تلاش می‌کند، آموزه‌های قرآنی را در دل دانش‌آموزان نهادینه کند.

وی همچنین پیرامون دیگر برنامه های جانبی دوره تابستانه این مدرسه، گفت: زیارت قبول شهدا، بازدید از خانواده معزز شهدای دانش آموز و اردوهای زیارتی درون شهری، از دیگر برنامه های جانبی این دوره تابستانه می باشد.

مدیر دبستان پسرانه معراج، با بیان اینکه دوره تابستانه به مدت یک ماه از شنبه تا چهارشنبه برگزار می‌شود، گفت: ۸۰ دانش‌آموز در این یک ماه تحت تعلیم طلاب و روحانیون حوزه علمیه اهواز بوده و إن شاءالله پس از آن، آماده شروع یک سال تحصیلی تازه خواهند شد.

انتهای خبر

                             

                             

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha