پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جزیره ویزایاس در فیلیپین، به بازار گردشگری حلال می پیوندد

حوزه/ سازمان گردشگری فیلپین اخیرا اعلام کرد که قصد دارد جزیره اکثرا مسیحی نشین ویزایاس، یکی از مقاصد زیبای گردشگری در این کشور را مسلمان پسند کرده و خدمات رفاهی مرتبط با گردشگری اسلامی به آن بیافزاید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از visayas، دولت فیلیپین امکانات و خدمات  رفاهی مسلمان پسند در جزیره زیبای ویزایاس ایجاد می کند. جزیره ویزایاس که یکی از مقاصد گردشگری در فیلیپین محسوب می شود، به ویژه در منطقه غربی آن اکثرا مسیحی نشین می باشد، با این وجود سازمان گردشگری فیلیپین در این منطقه اخیرا تلاش هایی را برای ایجاد فضاهای مسلمان پسند برای گردشگران از کشورهای مسلمان نشین در پیش گرفته است.

آرتور بوکاتو از این سازمان گفت: این اقدامات همچنین به ایجاد احترام متقابل، وحدت و صلح کمک خواهند کرد. برای مثال صاحبان املاک و مدیران می توانند جهت قبله را در اتاق های هتل ها مشخص کنند و یک مصلی «فضای مناسب برای نماز میهمانان مسلمان» یا نمازخانه ای کوچک به هتل ها و مسافرخانه ها بیافزایند.

وی با بیان  اینکه سازمان گردشگری توجه اش را به این مسئله جلب کرده گفت: در صورتی که صاحبان ملک قادر باشند خدمات توریستی  مناسب برای گردشگران مسلمان فراهم کنند کشور فیلیپین به راحتی قادر خواهد بود جایی در بازار رقابتی گردشگری جهانی باز کند.

گفتنی است بازار گردشگری اسلامی در جهان هر ساله رو به رشد است. در سال 2017 مسلمانان بازدیدکننده از کشورهای مختلف جهان 10 میلیون رشد داشته اند که به این ترتیب تخمین زده می شود که این رقم تا سال 2020 به 156 میلیون رسیده و گردشگری اسلامی 10% صنعت گردشگری را به خود اختصاص دهد.

براساس آخرین آمار منتشر شده بسیاری از  این گردشگران را نسل جوان و جوانان ثروتمند و تحصیل کرده تشکیل می دهند و در وقع گردشگری حلال بین المللی هم اکنون یک صنعت با ارزش 220 میلیارد دلار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha