جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر کسی در راستای اشتغال زایی گام برندارد در واقع علم را ضایع کرده است، گفت: زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه ها و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای باید فراهم شود چرا که گام بعدی مهارت‌آموزی، کار و اشتغال است.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت بالای آموزش های فنی و حرفه ای، اظهار کرد: آموزش های فنی و حرفه ای،  علم و عمل را در کنار یکدیگر دارد و این مهم در جامعه امروز بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: در دانشگاه ها تنها جنبه علمی و تئوری دیده می شود، اما در آموزش های فنی و حرفه ای مهارت آموزی که یکی از نیازهای جامعه است ارائه می گردد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مهارت آموزی در فنی و حرفه ای پس از پیروزی انقلاب اسلامی پررنگ تر شد، گفت: مهارت آموزی زمینه رشد و بالندگی در جوانان را افزایش می دهد، لذا از هر امری در زندگی او مهم تر است.

وی با اشاره به اینکه مهارت های فنی و حرفه ای در بسیاری از موارد بر اساس نیاز جامعه و در برخی موارد در جهت علاقه افراد است، عنوان کرد: به ظرفیت های بومی در مهارت آموزی باید توجه ویژه ای صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه توجه به مهارت هایی که نیاز جامعه امروز است از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: افراد باید متناسب با نیاز جامعه و منطقه خود به سمت و سوی مهارت های تخصصی حرکت کنند.

وی با اشاره به ظرفیت تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در استان، بیان کرد: استان خراسان جنوبی استعدادهای زیادی دارد که باید به نحو احسن از آن ها استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مهارت آموزی اشتغال افراد را در آینده تامین می کند، افزود: علم اگر بدون عمل و مهارت باشد به سرعت از ذهن انسان خارج می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی در راستای اشتغال زایی گام برندارد در واقع علم را ضایع کرده است، گفت: زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای باید فراهم شو،د چرا که گام بعدی مهارت‌آموزی، کار و اشتغال است.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha