جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام فرهاد حسین زاده

حوزه/ مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: دوره «ایجاد انگیزه» ویژه طلاب جدیدالورود دوره تثبیتی مدارس علمیه برادران استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از برگزاری دوره «ایجاد انگیزه» ویژه طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خراسان شمالی خبر داد و گفت: این دوره آموزشی از دوم تیرماه با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه خراسان در شهرهای مختلف خراسان شمالی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره مزبور ویژه طلاب دوره تثبیتی مدارس علمیه برادران استان برگزار می‌شود، ادامه داد: درمجموع هشت دوره «ایجاد انگیزه» در هشت مدرسه علمیه برادران شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسین زاده با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام سیدحمید فتاحی و حجت‌الاسلام کاظم فتاحی‌زاده تدریس این دوره‌ها را بر عهده دارند، اضافه کرد: در دوره‌های ایجاد انگیزه طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خراسان شمالی مسائلی از قبیل هدف و رسالت طلبگی، مسیر طلبگی و چشم‌انداز خدمت به جامعه دینی برای طلاب نو ورود ترسیم می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری این دوره‌ها با تدریس اساتید اعزامی از حوزه علمیه خراسان، بر اساس برنامه قرار است دوره مشابهی با حضور گروهی از اساتید حوزه علمیه قم ویژه طلاب تثبیتی در بجنورد، مرکز خراسان شمالی برگزار شود.

حجت‌الاسلام حسین زاده در ادامه با اشاره به نام‌نویسی بیش از دو هزار متقاضی برای ورود به مدارس علمیه خراسان شمالی در سال تحصیلی پیش رو، اظهار کرد: از این تعداد بیش از 700 نفر در آزمون کتبی پذیرفته شدند.

وی افزود: پذیرفته‌شدگان در آزمون کتبی در آزمون شفاهی و مصاحبه و گزینش شرکت کردند که از این تعداد درنهایت حدود 400 نفر وارد دوره تثبیتی شدند.

حجت‌الاسلام حسین زاده با اشاره به اینکه از تعداد کل 400 طلبه دوره تثبیتی حوزه علمیه خراسان شمالی 300 نفر برادر و مابقی خواهر هستند، اضافه کرد: این طلاب پس از اتمام دوره تثبیتی و قبولی در آزمون پایانی، به‌عنوان طلبه رسمی پذیرش شده و تحصیل خود را در مدارس علمیه خراسان شمالی آغاز می‌کنند.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال است و در سال تحصیلی گذشته حدود دو هزار طلبه در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل بودند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha