شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست «همگرایی اسلامی در سیره رضوی»

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی مشهد از برگزاری نشست علمی «همگرایی اسلامی در سیره رضوی» با رویکرد نگاه جامع حضرت ثامن‌الحجج امام رضا(ع) به تمام ادیان و مکاتب و نقش وحدت آفرین ایشان در جامعه خبر داد.

مدیر مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد از برگزاری نشست علمی «همگرایی اسلامی در سیره رضوی» با هدف واکاوی و بررسی سیره علمی و فرهنگی امام رضا(ع) در تعامل با پیروان مذاهب اسلامی خبر داد.

حجت‌الاسلام محسن افضل آبادی افزود: در عصری که زندگی می کنیم استکبار و گروه های افراطی اسلامی مدام بر طبل تفرقه و شعله ور کردن آتش اختلافات مذهبی می‌کوبند و برخی نیز دانسته یا نداسته متاسفانه به دنبال گرم نگه داشتن تنور این اختلافات هستند از این رو با توجه به اینکه حضرت رضا(ع) بیشترین مناظره و گفتگو را با پیروان مذاهب و مکاتب داشتند و از طرفی مورد قبول تمام فرق اسلامی بودند، در این نشست به دنبال دستیابی به سیره عملی آن حضرت در این خصوص هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به جايگاه والاي امام هشتم(ع) ميان همه پيروان مذاهب اسلامي و نقش ويژه آن حضرت در تعامل با پيروان مذاهب و مكاتب مختلف و لزوم توجه به انديشه تقريب مذاهب و  همگرايي در جهان اسلام در مقابل تفكر تفرقه و تكفير، مركز تخصصي مطالعات تطبيقي مذاهب اسلامي بر آن است تا در آستانه ولادت با سعادت آن امام رئوف يكي از ابعاد و سيره علمي و فرهنگي آن حضرت را مورد واكاواي قرار دهد.

مدیر مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی مشهد عنوان کرد: این نشست با رویکرد تبیین نگاه جامع حضرت ثامن‌الحجج امام رضا(ع) به تمام ادیان و مکاتب و نقش وحدت آفرین ایشان در جامعه با حضور صاحب‌نظران شيعه و اهل سنت در این مرکز دایر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نشست علمی «همگرایی اسلامی در سیره رضوی» با حضور حجت الاسلام مهدی فرمانیان، رئیس دانشکده مذاهب اسلامی و مولوی احمد صارمی، مدرس حوزه علمیه در تربت جام برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام افضل‌آبادی یادآور شد: از سوی مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی تحت اشراف مرجع فقید آیت الله فاضل لنکرانی، سه شنبه دوم مردادماه همزمان با شب ولادت با سعادت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

313/28

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha