جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پیوند

حوزه/ دومین کارگاه آموزشی «پیوندهای آسمانی» ویژه طلاب برادر مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی در حوزه علمیه طالبیه تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام سیدابوالفضل موسوی مدیر مرکز خدمات استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به برپایی دومین کارگاه آموزشی پیوندهای آسمانی استان ابراز داشت: این کارگاه با حضور ۷۱ زوج جوان طلبه به همت معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه آذربایجان ‌شرقی و با همکاری حوزه علمیه طالبیه تبریز برگزار شد.

وی افزود: سلسله کارگاه‌ های آموزشی پیوندهای آسمانی به‌ صورت یک ‌روزه و با هدف ارتقای سطح دانش زندگی مشترک زوج‌های جوان طلبه برگزار می شود.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: ارتقای دانش مهارت ‌های زندگی، ایجاد فضای معنوی و شاد برای خانواده‌ ها و تکریم از همسران طلاب از جمله اهداف این کارگاه‌ ها است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه تخصصی با حضور اساتید و کارشناسان مشاور استان با موضوع ارتقای دانش خانواده‌ ها، پیشگیری از آسیب ‌های احتمالی در زندگی مشترک و سواد رسانه برگزار می شود.

حجت الاسلام موسوی بر ضرورت ترویج ازدواج آسان در میان طلاب تاکید کرد و افزود: مرکز خدمات با هدف ترغیب سنت حسنه ازدواج و مساعدت به طلاب جوان در زمینه فرهنگ ‌سازی برگزاری ازدواج‌ های ساده همراه با شناخت مهارت ‌های زندگی در موضوعات مختلف، در قالب کلاس‌ های مشاوره، اقدام به برگزاری کارگاه و همایش ازدواج با عنوان «پیوند آسمانی» می کند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی ارتقای سطح معیشتی خانواده های طلبه، کمک به مسائل بیمه ‌ای و تهیه مسکن طلاب را از دیگر اهداف مهم مرکز خدمات دانست و ادامه داد: در طول سال دوره ‌های مختلف آموزشی و مشاوره‌ ای ویژه همسران و فرزندان طلاب نیز برگزار می شود.

وی در پایان با اشاره به برنامه های این مرکز در طول تابستان عنوان کرد: در طول تابستان و تعطیلی مدارس علمیه، ویژه برنامه‌ های تفریحی، سیاحتی، اردویی و زیارتی ویژه خانواده های طلاب و روحانیان استان پیش‌ بینی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha