شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر ورود و فعالیت بیشتر طلاب و روحانیان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، گفت: امروز اسلحه فضای مجازی است، ازاین‌رو باید اتاق جنگ رسانه‌ای تشکیل دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، عصر امروز در دیدار طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به اهمیت قرار گرفتن در مسیر طلبگی، به تبیین رسالت خطیر طلاب و روحانیان در جامعه اسلامی پرداخت.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم مردم را با عمل خود به سمت آموزه‌های دینی فرا بخوانیم، اضافه کرد: امام علی (ع) می‌فرماید: «عِلمُ الْمُنافِقِ فی لِسانِهِ وَعِلْمُ الْمُؤْمِنِ فی عَمَلِهِ» و تأکید می‌کند که دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در کردار اوست.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: اگر در حوزه علمیه اساتید به ما بحث تقوا را متذکر شدند و مردم تقوا در راه رفتن، معاشرت و رفتار و کردار را در ما دیدند این علم به درد می‌خورد، اما اگر فقط حرف زدیم و عمل نکردیم هیچ‌گاه طلبه موفقی نخواهیم بود.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید علمی را در حوزه بیاموزیم که در عمل پیاده کنیم، زیرا عمل برخاسته از فکر است و علم فکر را روشن می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی به‌عنوان طلبه و روحانی وظیفه خود را شناختیم و در این مسیر قرار گرفتیم باید مردم آموخته‌های ما را در اعمال ما ببیند و این‌گونه آن‌ها را به سمت دین رهنمون باشیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ورود و فعالیت بیشتر طلاب و روحانیان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، اظهار کرد: امروز اسلحه فضای مجازی است و باید اتاق جنگ رسانه‌ای تشکیل دهیم تا بتوانیم در سنگر مفید فضای مجازی مثمر ثمر واقع شویم.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) در پایان یکی از غزوات خطاب به یاران خود فرمودند  «اکنون جهاد اصغر به پایان رسیده و باید به میدان جهاد اکبر و مبارزه با نفس قدم بگذارید».  الآن فضای مجازی وضعیتی را ایجاد کرده که باید از میدان جهاد اکبر به جهاد اصغر برویم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در پایان گفت: یعنی باید اول خود را درست کنیم و بعد به میدان جنگ فضای مجازی برویم تا با سیل شبهات و خرافات مقابله کنیم، زیرا اگر در این زمینه قوی نباشیم امکان دارد اسیر سیل شبهات و خرافات موجود در فضای مجازی شده و خود ما هم گمراه شویم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha