شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی - امام جمعه قائمشهر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که استمرار دین اسلام بر اصل امامت و ولایت استوار است، گفت: هشتمین امام شیعیان در دوران امامت خود تلاش ها و مجاهدت های بسیاری برای توجه و نهادینه کردن این دو اصل انجام دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، دوشنبه شب در همایش استانی تکریم از خادمان امامزادگان استان، در آمل با تبریک ایام دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا(ع)، این ایام را فرصت ارزشمندی برای بهره گیری بیشتر از سیره اهل بیت(ع) دانست.

وی با بیان این که اهل بی(ع) همچون چراغ روشنی مسیر صحیح زیستن را به ما نشان داده اند، افزود: اگر جامعه اسلامی در همان مسیری که انبیاء و اولیای الهی تعیین کردند گام بردارند هیچ گاه با مشکلات مواجه نخواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که امروز مهم ترین مشکل جامعه اسلامی فاصله گرفتن از معارف اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز راهی جزء بازگشت به همان معارف الهی و انسان ساز وجود ندارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که وجود اهل بیت(ع) و نوادگان آنها در هر منطقه ای برکت و آبادانی را با خود به همراه داشته است، گفت: در همین مازندران به خوبی می بینیم که وجود امامزادگان ما در دور ترین نقاط استان، بستری را برای آبادانی و پیشرفت فراهم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که امامزادگان نورانیت، معنویت و آرامش را به جامعه هدیه داده اند، افزود: امروز جمعیت بسیاری از مردم مؤمن و با تقوا در پناه امامزادگان به آرامش دینی و معنوی می رسند.

وی با بیان این که این اماکن ارزشمند ارزش و احترام بسیار بالایی برای ملت بزرگ ایران دارند، خاطرنشان  کرد: مردم کشورمان دهه ها در سایه سار امامزادگان و حرم های مطهر زندگی می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این که شیوه زندگی اهل بیت(ع) نیاز امروز جامعه اسلامی است، تصریح کرد: اهل بیت(ع) برای بقای دین و حفظ اسلام ناب مقتدرانه در برابر حکام ظالم ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که استمرار دین اسلام بر اصل امامت و ولایت استوار است، خاطرنشان کرد: هشتمین امام شیعیان در دوران امامت خود تلاش ها و مجاهدت های بسیاری برای توجه و نهادینه کردن این دو اصل انجام دادند.

وی با بیان این که ائمه اطهار(ع) شفاعت کننده ما انسان ها در آن دنیا خواهند بود، افزود: توسل به اهل بیت(ع) می تواند بسیاری از مشکلات دنیوی و اخروی ما را حل و فصل کند به همین دلیل باید از این ظرفیت های ارزشمند معنوی نهایت استفاده صورت گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در جامعه ما نیز ولایت از جایگاه بسیار رفیع و ارزشمندی برخوردار است، خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ولایت فقیه به یک رکن مهم و محوری در نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین معملی با بیان این که در عصر ما ولایت یک لطف الهی است، افزود: مسأله ولایت را می توان به نوعی منت خداوند متعال بر بشریت دانست که در عصر ظهور شامل حال ما شده است.

امام جمعه قائمشهر در پایان سخنان خود به وجود امامزادگان بسیار در مازندران اشاره کرد و آن را فرصتی برای رشد فرهنگی و معنوی جامعه دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha