شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 456918
۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
خبر گزاری حوزه

حوزه/ دهه کرامت فرصتی برای آشنایی بیشتر مردم با شخصیت والا و با کرامت و با عظمت بی بی فاطمه معصومه (س) بود که پنج یا شش امام معصوم وعده بهشت را برای زائران قبر فاطمه معصومه (س) شفیعه محشر داده اند.

حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی امرور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بوشهر، با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، گفت: کرامت در مقابل لئامت و پستی قرار دارد، اگر بخواهیم هر واژه ای را بشناسیم باید مقابل آن را بشناسیم؛ کریم کسی است که لئیم و پست نیست.

امام جمعه عالیشهر استان بوشهر افزود: کریم کسی است که دارای روح بلند و همت والا و دارای صفات و ارزشهای انسانی است؛ بنابراین ائمه معصومین و انبیاء در راس کریمان عالم قرار دارند لذا اهل بیت عصمت و طهارت اصل کرامت هستند.

وی با بیان اینکه همه کرامت ها و خوبی ها متعلق به اهل بیت است اظهار داشت: خداوند در رأس تمام کریمان عالم است و انسان کریم تمام صفات و ویژگی های شایسته ی یک انسان والا را دارد.

امام جمعه عالیشهر ادامه داد: دهه کرامت فرصتی برای آشنایی بیشتر مردم با شخصیت والا و با کرامت و با عظمت بی بی فاطمه معصومه(س) بود که پنج یا شش امام معصوم وعده بهشت را برای زائران قبر فاطمه معصومه (س) شفیعه محشر داده اند.

حجت الاسلام هاشمی افزود: با دفن حضرت فاطمه معصومه (س) در قم یک مغناطیسی ایجاد شد که از تمام عالم علما، بزرگان و زاهدان در این نقطه جمع شدند و اکنون نیز مرکز ثقل جهان تشیع به شمار می آید که تمام اینها از برکات وجود بی بی فاطمه معصومه(س) می باشد.

امام جمعه عالیشهر به علائم، نشانه ها و ویژگی های انسان های کریم و با کرامت اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از نشانه های انسانهای با کرامت خدمت به خلق است، انسان کریم و بزرگوار افتخار می کند به مردم خدمت کند. امام علی (ع) فرمودند : «انسان کریم خدمت به مردم را وظیفه خود می داند و آن را به عنوان یک دِین حساب می کند». این نکته را باید مسئولین و کسانی که پست و مقام دارند توجه کنند و بدانند که باید انسانهای کریم باشند.

حجت الاسلام هاشمی تقوا را از ویژگی های انسان با کرامت دانست و افزود: انسانها اگر می خواهند بدانند که کدام از یکدیگر بالاتر و بزرگوارتر و نهایت کرامت را دارند باید به درجه تقوا نگاه کنید که تا چه اندازه است، چه قدر از خدا می ترسید و ترک گناه می کنید، چه قدر اطاعت از فرامین الهی می کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha