شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اشک های معلولان هنگام استشمام عطر رضوی

حوزه/ خدام حرم امام هشتم چند روزی است که شمیم عطر رضوی را در جای جای استان طنین‌انداز کردند و امروز نیز معلولان توانبخشی حضرت علی‌اکبر(ع) بیرجند و کارکنان سرای سالمندان خود را برای پذیرایی از مهمانان حرم امام رضا(ع) آماده کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، خدام حرم امام هشتم چند روزی است که شمیم عطر رضوی را در جای جای استان طنین‌انداز کردند ومعلولان توانبخشی حضرت علی‌اکبر(ع) بیرجند و کارکنان سرای سالمندان خود را برای پذیرایی از مهمانان حرم امام رضا(ع) آماده کرده بودند.

معلولان مرکز توانبخشی با دود کردن اسپند و با داشتن گل از ساعت‌های اولیه صبح جلوی درب ورودی مرکز ایستادند و خود را آماده دیدن از خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) کردند.

شوق دیدار پرچم حرم رضوی آن‌ها را از ایستادن خسته نکرده و همصدا با کارکنان مرکز توانبخشی نوای «آمده‌ام ای شاه پناهم بده» را با اشک دیده فریاد می‌زدند.

بالاخره زمان انتظار به پایان رسید و مددجویان مرکز با فرستادن صلوات و با گل به استقبال خادمان حرم رضوی رفتند و پرچم امام رضا(ع) را بوسه‌باران کردند و در زیر لب دعاهایی را زمزمه و آرزوهایی را طلب می‌کنند.

                     

آری؛ معلولان با قلبی آکنده از مهربانی میزبان خدام رضوی بودند هر چند سخن به خوبی نمی توانستند بگویند اما با حرکات دست خودشان و بوسه باران کردن پرچم رضوی نشان دادند ارادت ویژه ای به حضرت ثامن الائمه(ع) دارند. 

در مرکز توانبخشی معلولان ذهنی و سالمندان علی اکبر بیرجند ، اشک و لبخند با هم عجین شده بود. یادمان نمی رود، سیلی خوردن یکی از اعضای کاروان در حین استقبال و بدو ورود به مرکز توسط یکی از مدد جویان خندیدیم و در هنگام بازدید از محصولات ساخت دست معلولان لبخند زدیم و با شادی آنها از حضور پرچم ارباب مهربان، شادمان شدیم.

                      

اما وقتی شعر «دوست دارم نگات کنم تو هم منو نگاه کنی»را اجرا کردند منقلب شدیم، زمانی که یک معلول کشان کشان بر روی زمین به دنبال پرچم می آمد اشک در چشمان مان حلقه زد و آنگاه که این عزیزان در جوار پرچم اشک ارادتی به امام رئوف از جنس اخلاص؛ارداتیهای خود را نثار کردند، شرمنده ارادتشان شدیم.

کاروان خدام رضوی در ادامه های برنامه های خود در شهرستان بیرجند، مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) را با عطر و بویی از شفا و شفاعت و کرامت شستشو دادند.

خادمان بارگاه ملکوتی امام هشتم با حضور در تک تک اتاق ها از معلولان سرکشی کردند و از نزدیک با حال و هوای این مرکز آشنا شدند و در پایان هر دیدار نیز نمک و نبات تبرکی به معلولان اهدا می کردند.

                       

اجرای 270 برنامه محوری

حامد عرب‌زاده، مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان‌ جنوبی در گفتگو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: از 25 تیرماه امسال،کاروان خدام رضوی برای اجرای ۲۷۰ برنامه محوری در استان حضور یافته‌اند.

وی افزود: همزمان با 1700 نقطه از کشور و ۳۶ کشور جهان در ایام دهه کرامت یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی استان خراسان‌جنوبی با حضور کاروان خدام رضوی در حال برگزاری است.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان‌ جنوبی ادامه داد: امسال برای یازدهمین سال پیاپی این کاروان در استان حضور دارند و برای نخستین‌بار کاروان خدام رضوی در سراسر استان حضور پیدا می‌کنند.

عرب‌زاده با بیان اینکه این کاروان در روز نخست وارد شهرستان‌های قاین و زیرکوه شدند، تصریح کرد: همچنین خدام رضوی به شهرستان‌های درمیان، قهستان، سربیشه، نهبندان، خوسف، بیرجند، فردوس، سرایان، بشرویه و طبس سفر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲۰ هزار بسته تبرکی نمک در بین مردم در حال توزیع است، افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان‌ها، دیدار با استاندار، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، مراسم جشن‌های مردمی، دیدار با نیروهای مسلح و حضور در منزل نخستین شهید مدافع حرم شهید بصیری پور از برنامه های این خدام در استان است.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان‌ جنوبی از اجتماع رضویون با حضور کاروان خدام رضوی در دوم مردادماه امسال خبر داد و بیان کرد: مراسم محوری جشن بزرگ زیر سایه خورشید ساعت ۱۷:۳۰ روز سوم مردادماه امسال همزمان با ولادت حضرت امام رضا(ع) در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار خواهد شد.

عرب‌زاده با بیان اینکه در مجموع حدود ۲۷۰ عنوان برنامه در مدت ۱۰ روز با همکاری موسسه جوانان آستان قدس رضوی در استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال دو گروه از کاروان خدام رضوی وارد استان شده‌اند که گروه نخست در هفت شهرستان بیرجند، سربیشه، نهبندان، درمیان، خوسف، قاین و زیرکوه و گروه دوم در شهرستان‌های سرایان، بشرویه، فردوس و طبس حضور پیدا کرده و می‌کنند. اینجا دل ‌های مردم برای ضریح امام رضا(ع) می ‌تپد و این را با استقبال بی نظیر خود از پرچم و فرستادگان امام رئوف نشان دادند.

گزارش: مسعود نوفرستی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha