شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی کردستان

حوزه/ دهمین جلسه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی استان کردستان با حضور اعضای این شورا و نیز حجت الاسلام و المسلمین مهدی کشوری؛ مدیر مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، دهمین جلسه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی استان پیش از ظهر امروز، با حضور اعضای این شورا و نیز حجت الاسلام و المسلمین مهدی کشوری، مدیر مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه کشور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان؛ مدیر حوزه علمیه استان، ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین در جلسه و نیز با تشکر از پایلوت قرار دادن این کردستان از سوی مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه کشور برای اجرای طرح آموزش های کاربردی و مهارتی، اظهار داشت: از آیت الله اعرافی؛ مدیر حوزه های علمیه کشور به خاطر انتخاب استان کردستان به عنوان پایلوت برگزاری طرح آموزش کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه کشور تقدیر و تشکر می کنم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود عنوان کرد: خوشبختانه هماهنگی خوبی بین حوزه علمیه برادران، حوزه علمیه خواهران و نیز مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان وجود دارد که امر باعث تسریع در امور می شود.

این استاد حوزوی ادامه داد: با انتخاب حجت الاسلام علی حسینی فر از سوی حجت الاسلام و المسلمین ربانی به عنوان مدیر مرکز خدمات کردستان، شاهد تحولات بسیار چشمگیری در استان بوده ایم.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام محمود صفی زاده؛ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان نیز اظهار داشت: اگر بتوانیم در بخش مهارتی، خواهران طلبه را توانمندسازی کنیم، این امر برکات و ثمرات زیادی برای استان کردستان خواهد داشت، زیرا طلاب خواهر به جز وظیفه طلبگی و تبلیغی می توانند مادرانی خوب باشند و فرزندانی سالم تربیت نمایند.

این استاد حوزوی افزود: کسب مهارت برای طلاب یک نیاز ضروری است که احساس می شود باید حتما اجرایی شود.

دیگر سخنران این جلسه، حجت الاسلام علی حسینی فر؛ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان بود.

حجت الاسلام حسینی فر بیان داشت: در مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان خدمات متنوع و مختلف بسیاری به طلاب اهل سنت و اهل تشییع انجام می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی کشوری؛ مدیر مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه کشور نیز در این جلسه گفت: در مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه کشور برنامه های کاربردی بسیار متنوعی در دستور کار قرار دارد که در حال انجام می باشد.

مدیر مرکز آموزشهای کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: مخاطبان آموزش های این مرکز سه گروه هستند، گروه اول طلاب و روحانیون در حال تحصیل، گروه دوم طلابی که در سطوح عالی در حال درس خواندن می باشند و گروه سوم دانش آموختگان حوزوی می باشند که در ادارات استانهای مشغول کار هستن .

حجت الاسلام و المسلمین کشوری ادامه داد: این مرکز نزدیک به 11 کارگروه علمی دارد که 11 کمیته به عنوان زیرمجموعه آنها فعالیت می کنند.

گفتنی است که در این جلسه برخی مصوبات به تصویب حاضرین در جلسه رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha