پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خدام

حوزه/ در هشتمین روز از ورود کاروان زیر سایه خورشید به خراسان جنوبی نوبت به زیارت کودکان عضو کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی رسید. با حضور این کاروان در جشن بزرگ کرامت علوی، اثر گذاری آن را در بین کودکان بیشتر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، امام رضا(ع)، آرامش دل‏ های بی‏قراری است که طنین ناله‏‌هایشان، در جان ضریح می‌‏پیچد.

در هشتمین روز از ورود کاروان زیر سایه خورشید به خراسان جنوبی، نوبت به زیارت کودکان عضو کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی رسید. با حضور این کاروان در جشن بزرگ کرامت علوی، اثر گذاری آن را در بین کودکان بیشتر کرد.   

جشن بزرگ کرامت علوی با حضور خدام بارگاه منور امام رضا(ع) شامگاه دوشنبه در بیرجند برگزار شد.

این برنامه که از سوی کمیته امداد منطقه دو و مجتمع فرهنگی و تربیتی شهید آوینی بیرجند انجام شد، بیش از 100 نفر دختران تحت پوشش کمیته امداد حضور داشتند.

                                    

در ابتدای جلسه خادمان حرم رضوی صلوات خاصه را قرائت کردند و سپس همراه با مداحی نیز پرچم حرم رضوی در میان حاضران برای زیارت گردانده شد.

در پایان نیز از دختران در عرصه حجاب برتر و چهره های قرآنی با حضور خادمان حرم رضوی تقدیر به عمل آمد.

 زیارت کودکان و نوجوانان

 پرچم خورشید خراسان به کانون پرورشی فکری کودکان رسید و حال و هوای کودکان را امام رضایی کرد.

در بدو ورود خدام رضوی، کودکان با خواندن شعر کوتاهی در وصف امام رضا(ع) و دادن شاخه گل سرخ از کاروان حامل پرچم رضوی استقبال کردند.

خدام رضوی با مداحی و خواندن صلوات خاصه دل های کودکان را راهی مشهدالرضا کردند و در ادامه نیز کیکی توسط خدام رضوی برش داده و بین کودکان تقسیم شد.

                                    

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، افزود: خدام رضوی با حضور در کانون پرورشی و فکری، دل های کودکان و نوجوانان را به پنجره فولاد امام هشتم گره زدند.

حمیدی بیان کرد:گسترش و تعمیق محبت اهل بیت(ع) یکی از اهداف اصلی کاروان است و پرچم سبز رضوی در میان قشر کودکان و نوجوانان اثرگذاری بیشتری دارند.

وی گفت: خدام حرم مطهر امام هشتم، عطر رضوی را به کودکان رساندند و بسیاری از موارد با حضور خدام رضوی به آسانی به آستان قدس انتقال داده می شود.

مدیرکل کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه داد: اهل بیت(ع) باید برای ما در زندگی الگو باشند و باید بتوانیم سبک زندگی رضوی را پیاده کنیم.

حمیدی با بیان اینکه خدام رضوی زیارت از راه دور را فراهم می کنند، تصریح کرد: هر چه داریم از ائمه اطهار(ع) است و باید فرهنگ اهل بیت(ع) را گسترتش دهیم.

مسؤولان زیر پرچم رضوی تمام هم و غم خود را برای خدمتگزاری به مردم بگذارند 

کاروان خدام حرم ثامن الائمه(ع) شامگاه دوشنبه در برنامه تلویزیونی زنده "شب های زعفرانی" و برنامه رادیویی"رادیو شب" از شبکه استانی خاوران حضور یافتند.

                                   

کاروان خدام رضوی در این برنامه ها ضمن مرثیه سرایی به بیانی از کرامت امام رضا(ع) پرداختند.

مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید در این برنامه های تلویزیونی و رادیویی اظهار داشت: در چند روزی که در استان خراسان جنوبی حضور داشتیم این ابراز ارادت مردم به ساحت مقدس امام رضا(ع) را پررنگ دیدیم.

حجت الاسلام سید علی اسدی با بیان اینکه احساسات مردم قابل توصیف نیست، خاطرنشان کرد:‌ پرچم شاید یک پارچه معمولی باشد اما وقتی جنبه توحیدی بگیرد این پرچم جنس دلدادگی و استجابت دعای مردم را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه حضور کاروان خدام رضوی در مناطق مختلف کشور برای مسؤولان، مبلغان و نخبگان و فرهیختگان دارد، افزود: بسیاری از مردم توفیق زیارت حرم مطهر را از نزدیک ندارند لذا حضور خدام رضوی زیارت از راه دور را برای مردم فراهم می کند.

                                    

مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید گفت: پرچم پیامی که برای مبلغان دارد این است که تبلیغ را جدی بگیرند و فارغ از هر جناح و فکری مسؤولان زیر پرچم امام رضا(ع) تمام هم و غم خود را برای خدمتگزاری به مردم بگذارند.

حجت الاسلام اسدی گفت: همچنین نخبگان و فرهیختگان نیز از استعدادها و ظرفیت های خود برای پیاده کردن سیره رضوی در زندگی مردم استفاده کنند.

وی اضافه کرد: تمام تلاش و زحمات رسانه ها و دلدادگی مردم روی یک هدف است و آن هم معرفی کردن سیره رضوی به جامعه است که خود امام رضا(ع) در سفر به نیشابور در حدیث سلسله الذهب هدف را یعنی توحیدمحوری با زاویه ولایتمداری معرفی می کنند.

 

انتهای پیام/م

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha