چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله روح الله شاه آبادی / حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری

حوزه/ خطیب حوزوی جایگاه سادات و پیامبر و عترت طاهرین ایشان را در عرصه هدایت عمومی جامعه اسلامی بسیار والا توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری ظهر امروز 2مرداد در نشست علمی «سادات رضوی و نقش و جایگاه علمی در تمدن اسلامی» که  در پژوهشگاه مطالعات تقریبی در قم برگزار شد، با ذکر اهمیت تتبعات انساب گفت: هر مسلمانی نه تنها باید تقریب را قبول داشته باشد، بلکه باید آرزو کند که تقریب، محقق شود.

وی افزود: این مساله در قرآن کریم موردتاکید واقع شده است؛ رسول اکرم(ص) سخنی در قیامت دارند که من در حالی که در محشر سکوت حاکم شده است در منبر بیان می کنم که هر کسی بر من خیر و منتی دارد برخیزد تا مزد او را بدهم.

خطیب حوزوی اظهارکرد: یعنی هر کسی در دنیا هر گونه خدمتی به یکی از فرزندان من کرده است به من بگوید تا مزد او را بدهم و پیامبر (ص)نیز به امر خدا آنها را در بهشت و در منطقه وسیله ساکن می کند.

حجت‎الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری بیان کرد: اگر بتوانیم این پروژه سنگین نسب شناسی و سادات شناسی را پیش ببریم کار و خدمت بزرگی انجام شده است؛ این مساله سبب می شود که اسلام واقعی که تشیع علوی و زهرایی است محقق شود؛ مسلمانی ما نیز به اهل بیت(ع) بستگی دارد؛ در روایات بیان شده است که اگر محمد و آل محمد(ع) نبود همه مردم بدون هدف در دنیا می گشتند.

وی گفت: روایتی از امام رضا(ع) بیان شده است که به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پیام داد که زمانه دنیا، شیطنت است و مشکلاتی چون ادای امانت و سکوت و ترک جدال در خصوص حقایق وجود دارد.

وی اظهارکرد: حضرت فرمودند که همدیگر را ندرید و آزار ندهید؛ ایشان فرمودند که اگر همدیگر را آزاد دهید و زجر دهید در دنیا اشدالعذاب و در آخرت نیز جایگاه خسران کاری را خواهید دید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha