چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
زکات

حوزه/ معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی از فعالیت ۲ هزار و ۶۶۲ عامل افتخاری و ۴۱۳ مبلغ زکات در آذربایجان شرقی خبر داد.

بهروز شریف معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، اظهار داشت: مردم این استان در چهارماه گذشته 6 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹۷ درصد رشد نشان می دهد.

وی افزود: مردم نیکوکار این استان در سال گذشته 14 میلیارد و 868 میلیون تومان زکات پرداخت کردند که نسبت به سال قبل از آن 13 درصد افزایش‌ داشت.

شریف همچنین با اشاره به محل هزینه زکات افزود: از مجموع زکات جمع‌ آوری‌ شده در این مدت، 91 درصد برای امور محرومان و 9 درصد در طرح های عمرانی عام ‌المنفعه هزینه شده است.

به گفته معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی از زکات های جمع آوری شده تاکنون برای بیش از 23 هزار خانوار نیازمند کمک‌ معیشت پرداخت‌ شده و کمک جهیزیه 40 نوعروس، هزینه تحصیل 20 دانش‌ آموز و هزینه درمان 143 بیمار نیازمند تامین شده است.

شریف با بیان اینکه در همین مدت 17 طرح عمرانی عام ‌المنفعه از جمله مسجد، غسال‌ خانه و حسینیه با هزینه‌ ای افزون بر 550 میلیون تومان ساخته‌ شده، رسیدگی به امور محرومان و اجرای طرح های عمرانی از جمله ساخت مسجد، غسالخانه، درمانگاه و آسفالت و شن ریزی جاده ها و ایجاد جاده بین مزارع را از جمله محل های مصرف زکات جمع آوری شده عنوان کرد.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 662 هزار عامل افتخاری و 413 مبلغ زکات در آذربایجان شرقی فعال هستند، خاطرنشان کرد: امسال از یک هزار و 610 روستای مشمول زکات در استان، کشاورزان یک هزار و 25 روستا، زکات خود را به دبیرخانه شورای زکات استان پرداخت کرده اند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان گفت: باغداران و کشاورزان در 4 ماه گذشته در کنار پرداخت زکات واجب، بیش از یک میلیارد و 323 میلیون تومان زکات مستحبی در قالب ثمره و شجره طیبه اهدا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha