پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری

حوزه/ رئیس هیئت امناء موسسه روایت سیره شهدا گفت: در این ۴۰ سال پس از انقلاب اگر تمام مسؤولان طبق آئین نامه خدا عمل می کردند و دچار دست‌بردن به بیت‌المال، اختلاس‌، پارتی‌بازی و سرگردان کردن ارباب‌رجوع نمی‌شدند، این قدر در کشور مشکلات نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری در سلسله برنامه های تبلیغی حرم رضوی ویژه دهه کرامت، در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی رضوی اظهار کرد: امام رضا(ع) فرموده اند حساب و کتاب خود را با این سه نکته «داشتن آئین نامه اسلام»، «برنامه ریزی براساس دین» و  «صبر بر مشکلات» آخرتی کنید.

وی با اشاره این فرموده امام رضا(ع) که اولین معیار مؤمن «تفقه در دین» است، اظهار کرد: اگر می خواهید در زندگی حساب و کتاب و تفقه در دین داشته باشید، باید به آئین نامه اسلام عمل کنید و هرکس به آن عمل نکند در قیامت جزء خسارت دیدگان است.

رئیس هیئت امناء موسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: همان گونه که حساب و کتاب نظامی در آئین نامه نظامی، حساب کتاب مدرسه در آئین‌نامه آموزشی نوشته می‌شود، حساب و کتاب آخرت ما در آئین نامه الهی نوشته شده است؛ این آئین نامه قرآن و دستور آن انجام واجبات و ترک محرمات است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تصریح کرد: تنها معیار حسابرسی قیامت قرآن است و با غیر آن از جمله والدین، اطرافیان، فضاهای مجازی و... نمی توان از خویش دفاع کرد که الگوی رفتاری من والدینم بود و از آنها پیروی کردم.

وی با بیان اینکه‌ در این 40 سال پس از انقلاب اگر تمام مسؤولان و همه مردم طبق آئین نامه خدا عمل می کردند این چنین مشکلاتی نداشتیم، متذکر شد: مسؤولانی که حقوق‌شان چندین برابر کارمندان‌شان است، مسؤولانی که به خاطر اقوام و خویشان خود پارتی بازی می‌کنند، مدیرانی که در ادارات ارباب رجوع را سرگردان می‌کنند، در آخرت پاسخی ندارند، اختلاس‌گری که در دنیا فرار کرد در آخرت جایی برای فرار ندارد.

رئیس هیئت امناء موسسه روایت سیره شهدا افزود: با آئین نامه، نه ذره‌ای ظلم از ما سر می زند نه ذره‌ای خیرات را از دست می‌دهیم. به طور مثال نه تنها با بیت‌المال و آبروی مردم و ... بازی نمی کنیم، بلکه اگر ذره‌ای کار خیر از دستمان برآید انجام می‌دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: برنامه ریزی براساس دین یعنی قبل از عمل پرسش و مشورت کنیم، نه اینکه بعد از گرفتاری و مشکلات سراغ مراجع پاسخگویی برویم؛ قبل از ازدواج ها، معاملاتف انتخاب شغل و.... با مراجع معتبر مشورت کنیم تا دچار مشکل نشویم.

وی با اشاره به اینکه اگر صبر بر مشکلات کم شود آسیب و تلفات زیاد می‌شود، عنوان کرد: مردم ایران صبر بر گرما دارند؛ اینجا مردم خوزستان دمای 50 درجه را هم تحمل کرده اند درحالی که در اروپا با دمای 35 درجه تلفات جانی داده‌اند.

313/28

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha