جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی از برگزاری نخستین همایش «خادمان نمازهای جمعه» استان همزمان با سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین عابدینی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری نخستین گردهمایی «خادمان نمازهای جمعه» استان در بجنورد، اظهار داشت: نخستین همایش خادمان نمازهای جمعه استان و یادواره شهدای نماز جمعه با محوریت نماز جمعه، قرارگاه فرهنگی و تجلیل از خانواده‌های شهدای نماز جمعه و ائمه جمعه، هم‌زمان با سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: نخستین همایش «خادمان نمازهای جمعه» استان و یادواره شهدای نماز جمعه خراسان شمالی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، ائمه جمعه شهرها، ائمه جمعه موقت و خادمین نمازهای جمعه روز پنج‌شنبه چهارم مردادماه در بجنورد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عابدینی با بیان اینکه همایش مزبور در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این همایش حجت‌الاسلام رضوانی نسب، معاون گزینش شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور سخنرانی می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این همایش، ادامه داد: قدردانی از خادمان مخلص نماز جمعه و شهدای نماز جمعه، بیان تجربیات موفق ستادها در رابطه با جذب افراد به نماز جمعه و انتظارات ائمه جمعه از ستادها به‌منظور پویایی نماز جمعه ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این همایش است.

حجت‌الاسلام عابدینی تصریح کرد: در این آئین از خانواده پنج شهید نماز جمعه استان شامل خانواده شهیدان سید علی‌اصغر آل نبی، علی ره آموز، علی سلطانی و عبدالحسین نوریان از بجنورد و خانواده شهید علی توفیقی از شیروان به‌صورت ویژه تجلیل می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، خاطرنشان کرد: هدف از برپایی این همایش تأکید بر اهمیت بیش‌ازپیش نماز عبادی و سیاسی جمعه و ایجاد یک هم‌افزایی میان کیفیت خطبه‌های نماز جمعه و فعالیت‌های خادمان و اعضای ستاد نماز جمعه است.

مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی در انتها افزود: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب که نماز عبادی و سیاسی جمعه را یک قرارگاه مهم فرهنگی در سطح منطقه می‌دانند، باید برای بهبود کیفیت نماز جمعه، افزایش کمیت آن و پویایی نماز جمعه در جامعه تلاش و فعالیت خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha