شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سعیدی در حرم رضوی

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) خطاب به مسؤولان نظام گفت: امام رضا(ع) راه نفوذ دشمن را در مذاکرات به روی دشمن بست، امروز سیاسیون، مسؤولان و خدمتگزاران نظام نیز با تاسی به امام رضا(ع) هنگام مذاکره با دشمن راه نفوذ را بر او ببندند و نگذارید از طریق مذاکرات دشمن بر ما تسط پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در ویژه برنامه های شکوه رضوان در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، با اشاره به این روایت امام جواد(ع) که زيارت پدرم بر زیارت سیدالشهدا(ع) افضل است، زيرا حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) را همه مردم زيارت مىكنند، اما پدرم را جز خواص شيعه زيارت نمىكنند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تصریح کرد: هر فرقه‌ای از شیعه، امام حسین(ع) را از جهات مختلفی چون شهادت آن حضرت، به ویژه اینکخ فرزند بی‌واسطه حضرت فاطمه زهرا(س) هستند محترم می‌شمارند و نسبت به ایشان ارادت دارند، تمام شیعیان 12 امامی و فرقه‌های دیگر شیعه چون کیسانیه، زیدیه، اسماعیلیه، واقفیه و ... همه امامت سیدالشهدا(ع) را پذیرفته‌اند.

وی افزود: حضرت رضا(ع) دارای ویژگی خاصی هستند که اغلب انشعابات تشیع قبل از امام هشتم(ع) بوده است و باقیمانده از فرق مختلف، خواص شیعه هستند که به ولایت حضرت رضا(ع) معتقدند و تعدادشان نسبت به بقیه کمتر است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: روایاتی که برای ثواب زیارت امام رضا(ع)ذکر شده در واقع هم فراوان است هم برای کسانی که از اصحاب سرّ اهل بیت(ع) بوده‌اند شگفت انگیز بوده است، ولی ثواب های زیادی که برای زیارت امام هشتم(ع) بیان شده قیدی دارد؛ باید کسی که امام رضا(ع) را زیارت می‌کند «عارفه بحق» باشد یعنی امام رضا(ع) را واجب‌الاطاعه و پیروی از امام هشتم(ع) را وظیفه خود بداند.

وی با بیان اینکه در این روایت امام جواد سه نکته نهفته است، متذکر شد: در این حدیث شریف شخص امام رضا(ع) با شخص امام حسین(ع) مقایسه نشده‌اند بلکه مقایسه بین زیارت است؛ برای زیارت امام رضا(ع) ثواب های بیشماری ذکر شده است، فلسفه و علت زیارت معصومین و اولیای خدا در این مقوله روشن می‌شود،

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تصریح کرد:‌ هیچ کس شک ندارد وجود مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) بر تمام امامانی که پس از ایشان آمده‌اند، افضل است؛ علاوه بر مقام بلند و رفیع شهادت در کربلا، امام حسین(ع) پدر تمام امامان پس از خویش هستند،

وی بیان کرد: زائر در پرتو زیارت به معارف الهی دست پیدا می‌کنند، انسان برای رسیدن به حق و درک حقایق به حرم ائمه(ع) مشرف می‌شود، چرا که حق‌گرایی ریشه و فلسفه زیارات اهل بیت(ع) است؛ بنابراین زائران هر یک به نوبه خود آمده‌اند تا حقیقت‌یاب باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر اینکه زائر به جایگاه و موقیعت امام هشتم(ع) آگاه باشد، ادامه داد: وقتی انسان بداند امام هشتم واجب‌الاطاعه هستند، زیارت برای زائر مسؤولیت و تعهد می‌آورد یعنی اعتقادات با اعتقادات امام رضا(ع) همسو باشد، باید در این زمینه به خصوص در بحث مناظرات ایشان با علما و بزرگان مکاتب و ادیان دیگر مطالعه کنید.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) خطاب به مسؤولان نظام گفت: امام رضا(ع) هنگام مناظره با دشمن، به او اعتماد نکردند و راه نفوذ دشمن را در مذاکرات به روی دشمن بستند، امروز شما سیاسیون، مسؤولان و خدمتگزاران نظام با تاسی به امام رضا(ع) هنگام مذاکره با دشمن راه نفوذ را بر او ببندید، نگذارید از طریق مذاکرات دشمن تسط پیدا کند باید راه نفوذ او بسته باشد.

313/28

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha