جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عبدالرضا سروستانی بوشهر

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: یکی از افتخارات میهن اسلامی ما این است که حرم امام رضا علیه السلام به‌عنوان مأمن و پناهگاهی برای شیعیان آن حضرت در ایران قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی امروز در جشن سالروز ولادت امام رضا(ع)، در اداره کل تبلیغات اسلامی استان گفت: بارگاه مطهر امام رضا(ع) ملجاء و پناهگاه امت اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امام هشتم همچون اجداد طیبینش در جایگاه رفیعی از علم و ایمان قرار داشت، اظهار داشت: یکی از افتخارات میهن اسلامی ما این است که حرم امام رضا علیه السلام به‌عنوان مأمن و پناهگاهی برای شیعیان آن حضرت در ایران قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سروستانی خاطر نشان کرد: این امام بزرگوار ۵۵ سال عمر با برکت داشتند که ۳۵ سال آن در کنار پدر بزرگوارش حضرت امام موسی کاظم (ع) گذشت که این دوران، دوران رشد و نمو برای آن حضرت بود و توانست خود را به کمال و سعادت برساند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: بعد از شهادت امام هفتم، دوران امامت ایشان به مدت ۲۰ سال آغاز می‌شود و در این مدت با سه تن از خلفای بنی عباس همزمان بود که ده سال در دوران خلافت هارون الرشید، ۵ سال با امین و ۵ سال هم با دوران خلافت مأمون عباسی همزمان بوده است.

حجت‌الاسلام سروستانی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ابعاد مختلف شخصیت آن حضرت پرداخت و یادآور شد: حضرت امام رضا (ع) هم قبل و هم پس از امامت ویژگی‌های ممتازی داشتند.

وی ادامه داد: اولین ویژگی امام هشتم عبودیت و بندگی است که جزء صفات لاینفک همه ائمه هدی محسوب می‌شود. مهمترین امتیاز بشر و آنچه باعث رشد و کبریائی شدن انسان می‌شود همین عبودیت و بندگی خداوند است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: دومین ویژگی ممتاز امام علی بن موسی الرضا(ع) علم ایشان است، به نحوی که به ایشان لقب عالم آل محمد داده شده است و در مناظره با علمای همه ادیان و مذاهب حرف اول را می‌زد.

حجت‌الاسلام سروستانی، انس با مردم، بی توجهی به زخارف دنیوی، رئوف، مهربان و خوش خو بودن و ساده‌زیستی را از دیگر ویژگی های آن حضرت برشمرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha