چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسجدی در یکی  از شهرهای آفریقای جنوبی به آتش کشیده شد + تصاویر

حوزه/ مسجد مختار در محله چتسورث واقع در شهر دوربان در آفریقای جنوبی آتش گرفت و به گفته شاهدان عینی، افرادی هنگام فرار از ساختمان پشتی مسجد دیده شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل ازtimeslive، مسجد مختار در محله چتسورث واقع در شهر دوربان در آفریقای جنوبی آتش گرفت و تحقیقات پلیس برای احتمال تعمدی بودن آتش سوزی ادامه داد.

سالم آدم از فدراسیون اسلامی چتسورث، یکی از نخستین افراد حاضر در صحنه آتش سوزی بوده و می گوید: شعله های آتش به قدری بلند بوده و از درها و پنجره ها به بیرون زبانه کشیده بودند که یک تاکسی عبوری این صحنه را مشاهده کرده و متوقف شد. آن ها درخواست کمک کردند و همگی برای خاموش کردن آتش دست به کار شدند.

آدم افزود: راننده تاکسی گفت که سه نفر را موقع فرار از عقب ملک دیده که از روی دیوار به پایین پریده و گریخته اند. به همین سبب نیز ما تصور می کنیم که آتش سوزی تعمدی بوده باشد.
به گفته او راننده تاکسی اظهارنامه ای در این باره به پلیس داده است.

به گفته آدم، امام جماعت مسجد در این محل زندگی می کند اما وی خودش برای نماز صبح در محل حضور داشته و آخرین نفری بوده که محل را ترک کرده است.

مولانا یوسف ماتولا امام جماعت مسجد نیز گفت که از این حادثه به شدت شوکه شده و انتظار چنین حادثه ای را در یک مکان دینی نداشته است.

خسارات وارده به ساختار مسجد 250 هزار راند (واحد پول آفریقای جنوبی) تخمین زده می شود. و خوشبختانه کسی در آتش  سوزی صدمه ندیده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha