پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
موسسه قرآنی امام خامنه ای روستای گنج تپه همدان

حوزه/ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت یزد با اشاره به عضویت عضویت ۳۰هزار قرآن آموز در موسسات قرآنی استان، گفت: ۱۸موسسه قرآنی و ۹۰ خانه قرآنی دارای مجوز در استان یزد فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام حمید رضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت یزد ظهر امروز در نشست صمیمی استاندار با جامعه قرآنی استان یزد با اشاره به فعالیت 18 موسسه قرآنی و 90 خانه قرآنی دارای مجوز در استان یزد گفت: استان یزد با توجه به تعداد موسسات قرآنی در کشور رتبه 5 را دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در اختصاص بودجه ها موسسات قرآنی استان یزد در بین 5 استان آخر کشور است تصریح کرد: با توجه به اینکه تقسیم بودجه بر اساس جمعیت استان‌ها صورت می‌گیرد و تعداد مؤسسات قرآنی ملاک نیست، سبب بروز مشکلات بودجه‌ای برای مؤسسات یزد شده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 30هزار قرآن آموز در موسسات قرآنی یزد عضویت دارند، افزود: این قرآن آموزان در سنین مختلف تحت پوشش مؤسسات قرآنی در حوزه‌های گوناگون آموزش می‌بینند.

حجت‌الاسلام مطهریان با تاکید بر اینکه اگر فعالیت‌های قرآنی به نهادهای دولتی و مؤسسات مردمی واگذار شود بازخورد و نتیجه مثبت تری در پی دارد اظهار داشت: موسسات مردمی می توانند در اجرای امور موفق تر از بخش های دولتی عمل کنند.

وی به جایگاه شایسته موسسات قرآنی استان یزد در سطح کشور اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات این موسسات در استان یزد، منابع مالی است که امیدواریم با تدبیر مسئولان این مشکل حل و فصل شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت یزد در پایان با بیان اینکه جامعه قرآنی می‌تواند فرهنگ جامعه را بر مبنای فرهنگ قرآن و عترت تغییر دهد عنوان کرد: این مسئله در حالی امکان پذیر است که فرهنگ سازان در جامعه به کمک این مؤسسات بیایند تا نتیجه مثبت داشته باشد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha