پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

​حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت شهرستان بیجار گفت: هر طلبه، مبلغ دینی و روحانی باید دارای سه ویژگی تقوا، عمل و علم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی، عصر امروز در جمع معاونین و اساتید مدرسه سفیران هدایت شهرستان بیجار با اشاره به جایگاه والاي طلبه و روحانی، اظهار داشت: روحاني و طلبه راهنمایان مردم در جامعه اسلامی محسوب می شوند، لذا این اقشار باید در علوم دینی و حتی روز جامعیت داشته باشند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت شهرستان بیجار گفت: طلاب و مبلغینی که در جامعه اسلامی مشغول فعالیت و تبلیغ شریعت دینی هستند باید چندین ویژگی مهم و برجسته داشته باشند و در صورت نداشتن این ویژگی ها، موفقیت کار این طلاب و مللغان با مشکل روبرو خواهد شد.

حجت الاسلام محمودی عنوان کرد: اولین ویژگی یک مبلغ، روحانی و طلبه؛ تقوا و پرهیزکاری اوست. طلبه باید قبل از هر کاری و انجام هر وظیفه دینی، آخرت و رضایت خدای خود را مدنظر داشته باشد، لذا مبلغینی که برای رضای خدا تلاش می کنند، نقش کلیدی در ارشاد و سلامت جامعه دینی دارند و همیشه در کار خود موفق خواهند بود.

این استاد حوزوی به یکی دیگر از صفات یک مبلغ و طلبه کامل از دیدگاه اسلام اشاره کرد و بیان داشت: به جز تقوا که طلبه و مبلغ باید به آن مشهور باشد، باید مبلغ در عمل نیز، اسلامی بودن خود و راه و روشش را به جامعه و مخاطبین ثابت کند.

وی تصریح کرد: هنگامی که مبلغی درباره یک موضوع دینی با مخاطبان خود گفت وگو می کند ، ابتدا باید خود به آن واجب دینی عمل کند، سپس از افراد جامعه اسلامی انتظار انجام آن را داشته باشند، همانند اجرای امر به معروف و نهی از منکر.

مدیر مدرسه سفیران هدایت شهرستان بیجار در ادامه سخنان خود به دیگر صفات برجسته و نیکو در طلاب، روحانیون و مبلغان دینی اشاره کرد و بیان داشت: یکی دیگر از صفات بارز و مبرهن یک مبلغ، علم او به علوم دینی و مذهبی است. یک مبلغ دینی باید بتواند جوابگوی سئوالات و شبهات  مختلف و متنوع جامعه به ویژه نسل جوان باشد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: در جامعه از سوی مخاطبان سئوالات بسیاری مطرح می شود، لذا مبلغ دینی باید با اشرافیت دینی بتواند مسایل و سوالات دینی جامعه اسلامی را پاسخگو باشد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha