پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد از عدم پذیرش طلبه در رشته تخصصی کلام در مهرماه سال جاری به دلیل کمبود فضای آموزشی و تأمین نشدن شرایط لازم خبر داد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به عدم پذیرش طلبه در رشته تخصصی کلام در مهرماه سال جاری در مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل عدم پذیرش طلبه در مهرماه سال جاری کمبود فضای آموزشی و فراهم نبودن امکانات است.

وی با تأکید بر ضرورت تخصیص فضای آموزشی مناسب به این مدرسه، افزود: علی‌رغم میل باطنی، نبود زیرساخت‌های لازم در مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد اجازه ثبت‌نام بیشتر طلبه را نمی‌دهد و به همین دلیل در مهرماه سال جاری پذیرش طلبه در رشته تخصصی کلام انجام نمی‌شود.

حجت‌الاسلام آزموده با ابراز امیدواری نسبت به تأمین فضای آموزشی در آینده نزدیک، اضافه کرد: اگر فضای آموزشی تأمین شده و شرایط فراهم شود این مدرسه در بهمن‌ماه سال جاری برای رشته تخصصی کلام از طلاب ثبت‌نام به عمل می‌آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست افزایش رشته‌ها در مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای در بجنورد، ادامه داد: درخواست افزایش رشته‌ها در مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای در بجنورد را به مشهد ارائه داده‌ایم که در صورت تأمین فضای آموزشی و تجهیز کتابخانه تخصصی احتمال افزایش رشته‌ها وجود دارد.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: پذیرش در رشته‌های جدید در مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد منوط به تصویب این رشته‌ها در شورای عالی حوزه علمیه خراسان و همچنین تأمین فضای زیرساختی است که امیدواریم با رفع محدودیت فضایی و مکانی، امکان پذیرش طلبه در رشته‌های جدید در این مدرسه فراهم شود.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: اکنون 35 طلبه در رشته‌های تخصصی مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد در سطح سه تحصیل می‌کنند.

وی افزود: پیش از راه‌اندازی مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای در بجنورد، امکان تحصیل طلاب در مدارس علمیه استان خراسان شمالی تنها تا سطح یک (کاردانی) و دو (کارشناسی) امکان‌پذیر بود و پس‌ازآن طلاب برای ادامه تحصیل به حوزه‌های علمیه دیگر نظیر مشهد و قم مهاجرت می‌کردند که با راه‌اندازی این مدرسه علمیه تخصصی مشکل مهاجرت طلاب تا حد زیادی مرتفع شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha