شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اهمیت و ارزش فعالیت اعضای ستادهای نماز جمعه، گفت: بر اساس روایات اسلامی فیض خدمت به نمازگزاران جمعه کمتر از ثواب نمازگزاران نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، صبح امروز در نخستین گردهمایی ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه خراسان شمالی که به مناسبت پنجم مرداد، نخستین سالروز اقامه نماز جمعه در کشور، با گرامیداشت دهه کرامت، اظهار کرد: این دهه با ولادت امام رئوف(ع) به پایان رسید، اما دعا می‌کنیم خداوند به همه خدمتگزاران دین و ولایت سعادت دنیوی و اخروی عطا کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه خادمان نماز جمعه، افزود: در روایت می‌خوانیم شخصی نزد امام صادق(ع) آمد و گفت: همراهان من وقتی در مکه به طواف مستحبی می‌روند من را مسئول نگهداری کفش‌ها می‌کنند و از این موضوع ناراحت هستم، امام فرمود: نگران نباش، زیرا ثوابی که طواف کننده‌ها در طواف مستحبی می‌برند بیشتر از ثوابی نیست که تو به دلیل نگاه داشتن کفش آن‌ها به دست می‌آوری.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: بنابراین اعضای ستادهای نماز جمعه که گاهی حتی فرصت نماز جمعه خواندن را هم پیدا نمی‌کنند، نگران نباشند، زیرا همان‌طور که نگهداری کفش‌های طواف کنندگان مستحبی به اندازه طواف ثواب دارد در اینجا هم فیض خدمت به نمازگزاران جمعه کمتر از ثواب نمازگزاران نیست.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه خدمت به نماز جمعه توفیق ذی‌قیمتی است، افزود: امام سجاد(ع) در دعایی از خداوند می‌خواهد که با دست او خیر را بر مردم جاری کند.

وی ادامه داد: کسانی که نماز جمعه را برپا داشته و مقدمات را برای نمازگزاران فراهم می‌کنند ثواب بزرگی را می‌برند، زیرا خداوند به وسیله آن‌ها خیر را بر مردم جاری می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه جایگاه ستادهای نماز جمعه قرآنی، روایی و ارزشی است، ادامه داد: اگر نماز جمعه یک پیکر است این پیکر مغز و اندام دارد که مغز این پیکر امام جمعه و اندام آن اعضای ستادهای نماز جمعه هستند.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: خادمان نماز جمعه ایثار بزرگی می‌کنند که در روز تعطیل به‌صورت افتخاری برای خدمت‌گزاری به نمازگزاران همت می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha