جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانم ظهیری جامعه الزهرا(س)

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: توجه به مساله اشتغال زنان در جامعه نباید باعث شود که به نقش آنان در کانون خانواده لطمه وارد کند.

معصومه ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: خانواده‌ نهاد‌ بسیار مهم و مقدسی است که حفظ و تقویت آن، تأمین کننده سعادت فرد و جامعه است و لذا در پرداختن به مقولاتی چون میزان و چگونگی حضور زنان در جامعه به خصوص بحث اشتغال آن ها باید به گونه ای عمل کرد که به نقش محوری زن در کانون خانواده لطمه ای وارد نشود.

وی همچنین افزود: زنان می‌توانند گذشته از بحث ایجاد آرامش در خانواده، بسترساز سلامت روان برای اعضای خانه باشند و زمینه رشد و موفقیت افراد خانواده را فراهم کنند.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) ابراز داشت:  اشتغال بانوان یکی از موضوعات مورد عنایت امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و این بزرگواران همواره در بیان خویش به این نکته کلیدی اشاره داشته اند که قبل از هر چیز باید کرامت و عزت زن حفظ شده و در کنار وظایف خانه داری، همسرداری و تربیت فرزند، وظایف اجتماعی نیز مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: به خصوص رهبر فرزانه انقلاب بارها در فرمایشات خویش این نکته را به طور جدی متذکر شده اند که ما با اشتغال زنان موافقیم به این شرط که اولاً از اختلاط زن و مرد پرهیز شود و ثانیاً هم این که اولویت زنان، پرداختن به امور خانواده و تربیت فرزندان باشد.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha