جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام معادی

حوزه/ مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: نخستین و بزرگ‌ترین ره آورد و کارکرد نماز جمعه بیعت هفتگی مردم با ولایت و رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ابراهیم معادی، پیش از ظهر امروز در نخستین گردهمایی ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه خراسان شمالی که به مناسبت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور در بجنورد برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای نماز جمعه، اظهار کرد: نماز جمعه موعد بیعت هفتگی با رهبری است.

وی افزود: یکی از کارکردهای اصلی نماز جمعه بیعت هر هفته با ولایت فقیه است که این نخستین و بزرگ‌ترین  ره آورد نماز جمعه محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام معادی با اشاره به اینکه در این راستا ستاد نماز جمعه ناظم این بیعت بوده و به این بیعت التزام می‌بخشد، اضافه کرد: اعضای ستادهای نماز جمعه باید با درک این جایگاه و رسالت خطیر برای ارتقای برنامه‌های ستاد برنامه‌ریزی و اقدام داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید ستاد نماز جمعه در برنامه‌های خود سه رکن اساسی را مد نظر داشته باشد، ادامه داد: اگر امام جمعه و مدیر ستاد نماز جمعه می‌خواهند در برنامه‌های خود موفق باشند باید به کارکردهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ستاد توجه ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام معادی افزود: دومین رکن موفقیت ستادهای نماز جمعه ساختارهای ستاد است که باید به‌درستی پیاده شده و تشکیلات به‌صورت مناسب شکل گرفته باشد.

وی با بیان اینکه سومین رکن موفقیت ستادهای نماز جمعه راهکارهایی است که استفاده می‌شود، اظهار کرد: ستاد نماز جمعه باید بداند از چه راهکارهایی استفاده کند تا به اهدافی که پیش‌بینی کرده نائل شود.

 حجت‌الاسلام معادی با اشاره به اینکه باید یکی از سیاست‌های ستادهای نماز جمعه سیاست بندگی باشد، گفت: باید نهادهای مختلف برای خدمت به این نماز جمعه وارد گود شده و به‌صورت هدفمند فعالیت کنند.

وی با اشاره به ضرورت واگذاری امور در ستادهای نماز جمعه و اجرای جمعی و مشارکتی نماز جمعه، خاطرنشان کرد: ستاد نماز جمعه باید سیاست واگذاری را به‌صورت جدی دنبال کرده و امور را به افراد و نهادهای دیگر واگذار کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha