جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی قربانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب می‌توانند با فراگیری زبان‌های زنده دنیا به‌ویژه زبان عربی در عرصه جهانی به فعالیت‌های تبلیغی پرداخته و به این طریق فرهنگ اسلامی را به دیگر کشورها صادر کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی قربانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به ضرورت تربیت و پرورش طلاب زباندان برای ایفای رسالت طلبگی در گستره جهانی، اظهار کرد: نباید طلاب و روحانیان مسئولیت و رسالت خود را محدود به زمان و مکان خاصی بدانند.

وی با تأکید بر اینکه حوزویان باید خود را برای فعالیت تبلیغی در عرصه جهانی مهیا کنند، با اشاره به ضرورت آموزش زبان‌های زنده دنیا در حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: آموزش  زبان‌های روز دنیا در حوزه‌ها در راستای فعالیت‌های تبلیغی طلاب در عرصه جهانی ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی ادامه داد: البته دشمنان اسلام و قرآن هم که پیشرفت و صدور اسلام و انقلاب را مانع پیشبرد اهداف و زیاده‌خواهی‌های خود می‌بینند ساکت ننشسته و با برنامه‌ریزی و توسل به تمام امکانات خود در این راه سنگ‌اندازی می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز حوزه‌های علمیه باید در مقابل این تهدیدها و برنامه‌های دشمنان هوشیار و بیدار بوده و با برنامه‌ریزی جامع و آگاهی و ارتقای بینش، این تهدیدها را بی‌اثر کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید با آموزش و فراگیری زبان‌های روز دنیا طلاب را برای تبلیغ علوم و معارف دینی و اسلامی در عرصه بین‌المللی آماده کرده تا دشمنان نتوانند آسیبی با اسلام و انقلاب وارد کنند.

وی افزود: طلاب می‌توانند با فراگیری زبان‌های زنده دنیا به‌ویژه زبان عربی در عرصه جهانی به فعالیت‌های تبلیغی پرداخته و به این طریق فرهنگ اسلامی را به دیگر کشورها صادر کنند.

استاد  حوزه علمیه خراسان شمالی آموزش برخی از زبان‌های زنده دنیا ازجمله زبان عربی را در حوزه‌های علمیه امری ضروری دانست و گفت: طلاب حوزه‌های علمیه باید در راه تبلیغ دین و معارف اسلامی با آموزش زبان به سلاح قلم و بیان مسلح شوند تا بتوانند با پشتکار و خلوص نیت به فعالیت‌های تبلیغی خود در تمام عرصه‌های داخلی و جهانی بپردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha