جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عبداللهی، مدیر مدرسه عالی انوار طاها

حوزه/ در "طرح نهاد تحصیل اجتهادی" که بر پایه فقه سنتی و اجتهاد جواهری استوار است، با استفاده از روش ها و رویکردهای نوین آموزشی در قابل یک طرح ۲۰ ساله آموزشی، می تواند کمک زیادی به طلاب علاقه مند و توانا در عرصه اجتهاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی مدیر مدرسه عالی انوار طاهای قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، به تشریح اهداف و دستاوردهای  "طرح نهاد تحصیل اجتهادی"پرداخت و گفت: طرح نهاد تحصیل اجتهادی به منظور تربیت مجتهد در سال 1393 شروع به کار کرد.

*کمک به طلاب علاقه مند به اجتهاد در قالب یک طرح ۲۰ ساله آموزشی

وی افزود: در این طرح که بر پایه فقه سنتی و اجتهاد جواهری استوار است، با استفاده از روش ها و رویکردهای نوین آموزشی در قالب یک طرح ۲۰ساله آموزشی، می تواند کمک زیادی به طلاب علاقه مند و توانا در عرصه اجتهاد کند.

مدیر مدرسه عالی انوار طاها خاطر نشان ساخت: در این راستا اردوی علمی آموزشی مدرسه  از تاریخ 15 تیرماه لغایت 10مردادماه  با تمرکز بر روستاها و مناطق سرسبز اطراف قم با حضور پرشور طلاب این مدرسه و خانواده هایشان برگزار می شود.

* سر فصل های اردوی علمی آموزشی مدرسه عالی انوار طاها

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با اشاره به سرفصل های آموزشی این اردوها گفت:  در این اردوها علاوه بر سرفصل های باقی مانده از سال قبل، دانش هایی که مبادی اجتهاد به شمار می آید مطرح می شود و همچنین کارگاه هایی همانند کارگاه روش شناسی، کارگاه های مهارت رایانه، رصد و پاسخگویی به شبهات، کلام جدید و قدیم و مسائلی از این دست برای طلاب تشریح می شود که برای آنان بسیار مفید فایده خواهد بود.

وی گفت: در این اردوها حدود 70نفر از طلاب مدرسه به همراه خانواده هایشان شرکت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان فواید و برکات این اردوها افزود: برگزاری این اردوها بخشی از همان طرح نهاد تحصیل اجتهاد است که باعث می شود استمرارطلاب در مسائل علمی ادامه داشته باشد و همچنین برگزاری برنامه های آموزشی و تهذیبی ویژه خانواده های طلاب نقش زیادی در روحیه بخشی  به خانواده آنها داشته باشد.

*لزوم استفاده از فرصت تابستان در جهت کسب معارف 

مدیر مدرسه عالی انوار طاها در پایان با اشاره به فصل تابستان و لزوم استفاده بهینه طلاب از این فرصت تعطیلات گفت: بسیاری از برنامه هایی که ما در طول سال نمی توانیم برای طلاب داشته باشیم در این فرصت محدود تابستان با حضور خوب اساتید ارزشمند و فاضل برگزار می کنیم و طلاب با اختیار و انتخاب خودشان در این اردوهای علمی و آموزشی شرکت می کنند و از برکات و نتایج آن بهره مند می شوند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha