جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه شیروان

حوزه/ حجت‌الاسلام کوثری با اشاره به اینکه باید مصلای نماز جمعه مرکز وحدت و ائتلاف باشد، تصریح کرد: هر کس با هر نوع سلیقه‌ سیاسی که وارد مصلی می‌شود باید با او با مهربانی و عطوفت رفتار کرد و حق نداریم علایق و سلایق سیاسی خود را در این زمینه لحاظ کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین کوثری، ظهر امروز در نخستین گردهمایی ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه خراسان شمالی که به مناسبت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور برگزار شد، اظهار کرد: انتظاری که از نهاد امامت جمعه، شورای سیاست‌گذاری، ستادهای نماز جمعه و سایر ارکان نماز جمعه می‌رود این است که به نماز جمعه به اندازه حج اهمیت دهند.

وی ادامه داد: وقتی بر اساس روایات نماز جمعه حج فقرا محسوب می‌شود به همین دلیل همان انتظاری که از حج می‌رود در نماز جمعه هم هست و اگر نماز جمعه به‌مثابه حج است باید همان انتظاری که از حج داریم را از تشکیلات نماز جمعه هم داشته باشیم.

حجت‌الاسلام کوثری با بیان اینکه مصلی و مسجد جامع شعبه‌هایی از مسجدالحرام هستند و باید همان کارکرد را داشته باشند، خاطرنشان کرد: مصلی باید برای مردم باشد و نباید این اماکن دولتی شوند، زیرا تریبون نماز جمعه متعلق به مردم است.

وی با تأکید بر اینکه مصلی و مجموعه نهاد نمازجمعه باید بابرکت باشند، ادامه داد: ضروری است مصلی مرکز هدایت باشد و مجموعه ارکان و فعالان نماز جمعه هدایتگری کنند.

حجت‌الاسلام کوثری با اشاره به اینکه باید مصلای نماز جمعه مرکز وحدت و ائتلاف باشد، اظهار کرد: هر کس با هر نوع سلیقه‌ سیاسی که وارد مصلی می‌شود باید با او با مهربانی و عطوفت رفتار کرد و حق نداریم علایق و سلایق سیاسی خود را در این زمینه لحاظ کنیم.

به گفته وی امام جمعه چتر وحدت داشته و این چتر را بر روی همه مردم می‌گستراند، بنابراین نباید به جداول سیاسی بیفتیم، زیرا نماز جمعه مرکز وحدت است.

حجت‌الاسلام کوثری با بیان اینکه امام جمعه هر شهرستان با یک واسطه منصوب ولی فقیه است، تصریح کرد: ازاین‌رو مصلی و مساجد جامع مرکز ولایت و امنیت هم هستند که این امنیت شامل امنیت جانی، مالی، آبرویی، اقتصادی، روانی، فرهنگی و ... می‌شود.

امام جمعه شیروان گفت: باید نظافت و پاکیزگی و نظم و انضباط از در و دیوار مصلی بریزد، زیرا مردم بی‌نظمی و شلختگی را قبول نمی‌کنند و این موارد آن‌ها را از مصلی دور می‌کند.

وی تصریح کرد: باید همه دست‌به‌دست هم دهیم و مجموعه‌ای بسازیم که کارکرد حج را داشته باشد تا وقتی مردم از مصلی برمی‌گردند مانند کسی باشند که تازه از حج بازگشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha