شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه طلاب مهذب و اخلاقی مسیر ترقی را با سرعت طی می کنند گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به یک طلبه مهذب و انقلابی نیازمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام  جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه نکا با تاکید بر توجه طلاب به مسائل اخلاقی و تهذیبی در حوزه، گفت: اخلاق و تربیت محور اصلی فعالیت های حوزه محسوب می شود.

وی با بیان این که علم و اخلاق دو بال برای رشد و تعالی طلاب حوزه است، افزود: یک طلبه با توجه به مباحث اخلاقی می تواند به مدارج علمی بالا دست پیدا کند.

حجت الاسلام طبرسی با تاکید بر این که علم بدون اخلاق نمی تواند زمینه ساز تعالی و پیشرفت طلاب شود، بیان داشت: باید توجه به اخلاق جز اصول محوری پرورش طلاب در حوزه باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که به طور حتم طلبه مهذب و اخلاقی مسیر پیشرفت را با سرعت بیشتری طی خواهد کرد، ادامه داد: رشد علمی طلبه در گرو رشد معنوی او در مراجل مختلف تحصیل است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره تاکید علما و بزرگان دینی در خصوص توجه به مباحث اخلاقی در حوزه، خاطرنشان کرد: باید در مباحث اخلاقی چشم انداز مشخصی در مدارس علمیه وجود داشته باشد.

وی با بیان این که طلبه مهذب و اخلاقی از  جایگاه ارزشمندی در جامعه برخوردار است، افزود: ارزش و احترام جامعه برای چنین طلبه ای دو چندان خواهد بود.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلبه مهذب به اخلاق، رفتار و عمل می تواند داشته های خود را به راحتی به جامعه منتقل کند، افزود: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به یک طلبه مهذب و انقلابی نیازمند است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به اجرای طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه استان، گفت: خوشبختانه اجرای این طرح اثرات مثبتی در ساماندهی و هدفمند شدن برنامه های اخلاقی و تربیتی مدارس داشته است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز یک طلبه باید با اخلاق و رفتارش خودش را به جامعه عرضه کند، افزود: طلاب حوزه باید در مباحث اخلاقی و رفتاری الگوی دیگران در جامعه باشند.

وی با اشاره به این که دشمن در کمین نشسته تا جایگاه روحانیت را در جامعه خدشه دار کند، بیان داشت: هرچه اخلاق، رفتار و عمل طلبه دینی تر باشد، به طور حتم بهتر در قلوب مردم جای خواهد گرفت.

حجت الاسلام طبرسی با تاکید بر این که طلبه باید بداند فرصتی که امروز در اختیار دارد به همین آسانی به دست نیامده است، افزود: به همین دلیل باید با حساسیت و اهمیت بیشتری به کسب علم و تقوا در حوزه بپردازد.

وی با بیان این که طلبه باید بداند به عنوان سرباز امام زمان(عج) در اردوگاه آن حضرت مشغول تحصیل است، افزود: به همین دلیل باید به گونه ای رفتار و عمل کنند که مورد رضایت آن حضرت قرار گیرد.

حجت الاسلام طبرسی در پایان گفت: طلبه با خوب درس خواندن، عمل به وظیفه طلبگی و اخلاق صحیح می تواند حضرت ولیعصر(عج) را از خود راضی و خوشنود نگه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha