جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کردستان با تاکید بر اینکه امروز یکی از صدها دسیسه دشمنان ایجاد جدایی بین مردم و روحانیت است، گفت: دشمنان با استفاده از مهرهای نفوذی به دنبال تخریب چهره روحانیت در افکار عمومی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره به ماموریت های روحانیت در شرایط کنونی، اظهار داشت: امروز نقش روحانیت با توجه به تحرکات جدید دشمنان در جامعه، بسیار حساس تر از گذشته است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه امروز یکی از صدها دسیسه دشمنان ایجاد جدایی بین مردم و روحانیت است، بیان داشت: دشمنان به خوبی فهمیده اند تا زمانی که بین مردم  و روحانیت اتحاد و همبستگی وجود داشته باشد، این مملکت همانند دژی مستحکم خواهد بود، لذا با استفاده از مهرهای نفوذی به دنبال تخریب چهره روحانیت در افکار عمومی هستند.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه روحانیت تاکنون نقشه های بسیاری از دشمنان را خنثی کرده است، گفت: دشمنان این مملکت می دانند که روحانیت با روشنگری تاکنون توطئه های آنان را خنثی کرده، لذا با صرف هزینه های میلیارد دلاری به دنبال ایجاد اختلاف و نیز به انزوا کشیدن روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: البته در این بین روحانیت نیز باید با اعمال و کردار خود، در عمل اعتماد جامعه را بیش از پیش جلب کند و عاملی باشد برای اتحاد هرچه بیشتر مردم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه صفت طلبگی و روحانی بودن، بسیار سنگین و مسئولیت آور است، گفت: هرکسی که در کسوت روحانی و یا مبلغ در جامعه اسلامی ظاهر می شود، مسئولیت های بسیاری بر عهده دارد، لذا باید بتواند به خوبی از عهده این وظایف بر آید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روحانیون و طلاب در استان کردستان تلاش های بسیاری برای نهادینه کردن اسلام واقعی دارند، افزود: روحانیون، طلاب و مبلغان در استان کردستان با هر وسیله و امکاناتی که در دست دارند و نیز با رفتن به دورترین و صعب العبورترین نقاط این خطه، به دنبال روشنگری و بیان مسایل دینی و رفع شبهات دینی دشمنان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان با اشاره به ضرورت ارتباط عمیق تر قشر جوان و نوجوان با روحانیت، گفت: امروز جوانان و نوجوانان یکی از اهداف حمله و تهاجم فرهنگی دشمنان هستند و می خواهند با استفاده از پتانسیل این قشر بزرگ جامعه ایرانی، در کشور خلل، دو دستگی و تفرقه ایجاد کنند، لذا طلاب و روحانیون باید با ابزارهای روز و علومی که در مراکز دینی فراگرفته اند در مقابل هجمه های دشمنان قرار بگیرند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان، سلامت اخلاقی و اعتقادی نوجوانان و جوانان کشور را مساوی با بیمه شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: جوانان و نوجوانان سرمایه های سال های پیش روی این نظام برخاسته از دل و جان مردم است، لذا تضعیف روحیه جوانان و نوجوانان و منحرف کردن افکار آنان به سمت و سوی دیگر، خواسته و آرزوی دشمنان است، پس ورود روحانیت لازم و ضروری است، لدا روحانیون در وهله اول باید بصیرت و دشمن شناس باشند و سپس به افشاگری نقشه های پلید آنان بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در پایان سخنان خود گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری دیگر جامعه نیازمند حضور روحانیت در بطن اجتماع است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha