جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رهبر حزب حریت کشمیر

حوزه/ رهبر حزب حریت جامو و کشمیر با تبریک به عمران خان درپی پیروزی در انتخابات پاکستان از سخنان وی درباره حل بحران کشمیر استقبال کرد و گفت: هند باید به پیشنهاد پاکستان جواب مثبت دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، ثروت اعجاز قادری رئیس نهضت اسلامی اهل سنت پاکستان در پیام خود به عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف،  پیروزی در انتخابات را به وی تبریک گفت.

وی افزود: شنیدم در انتخابات تقلب شده است و باید در این مورد بررسی شود اگر سریعتر در مورد تقلب بررسی نشود در کشور دوباره سیاست تظاهرات شروع خواهد شد.

وی از کمیسیون انتخاباتی هم خواستار بررسی تقلب در انتخابات شد و اظهار داشت: پاکستان الان در زمان حساسی قرار دارد و کمیسیون انتخابات باید هرچه سریعتر شکایات احزاب سیاسی را پیگیری کند.

* هند به پیشنهاد پاکستان جواب مثبت دهد

خبر دیگر از پاکستان اینکه میرواعظ عمر فاروق رهبر حزب حریت جامو و کشمیر با تبریک به عمران خان درپی پیروزی در انتخابات پاکستان از بیانیه عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف و نخست وزیر احتمالی پاکستان استقبال کرد و گفت: هند باید به پیشنهاد پاکستان جواب مثبت دهد.

وی افزود: عمران خان در اولین سخنرانی خودش خواسته های مردم جامو  و کشمیر را بیان کرده است و این اعلام که مسئله کشمیر باید با مذاکره حل شود قابل تحسین است و هند هم باید برای امنیت در منطقه پیشنهاد مذاکره  با پاکستان قبول کند.

گفتنی است عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان بعد از پیروزی در رقابت انتخاباتی پاکستان در اولین سخنرانی خود اعلام کرد که ما می‌خواهیم که مسئله کشمیر با مذاکره حل شود و اگر هند در کشمیر یک قدم جلو بیاید ما هم دو قدم جلوتر خواهیم آمد.

 

* سفیر عربستان به دیدار عمران خان رفت

از سوی دیگر سفیر عربستان در پاکستان پس از اعلام پیروزی عمران خان در انتخابات به دیدار وی در خانه اش رفت. با توجه به مخالفت های عمران خان در سالیان گذشته با رژیم سعودی این اقدام سفیر عربستان در راستای حفظ منافع سعودی در پاکستان ارزیابی می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha