جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حاج عباس حیدرزاده در گفت وگو با خبرگزاری حوزه

حوزه/ رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی قم گفت: بی شک تقویت مبانی اعتقادی مداحان به درک بالای آنان از شعر آیینی کمک بسیار زیادی می کند.

حاج عباس حیدر زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: در کنار تقویت مباحث اعتقادی و اخلاقی ویژه مداحان اهل بیت(ع) ما باید به برنامه های ارتقای سطح مهارتی آن ها نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی افزود: توانایی مداح در اداره مناسب جلسه همچنین رعایت درست اقتضائات مجالس سوگواری و روضه خوانی و نیز مجالس شاد و مدیحه سرایی یکی از ضرورت ها در این خصوص است که کانون مداحان و شاعران آیینی برنامه های خوبی را در این راستا به منظور آموزش مادحین اهل بیت(ع) انجام داده و یا می دهد.

این مداح پیشکسوت اهل بیت (ع) همچنین گفت: البته باید توجه داشت که اهتمام به آموزش های اعتقادی و اخلاقی مقدم بر آموزش های فنی و مهارتی است چرا که اگر پایه های اعتقادی و اخلاقی مداحان محکم و استوار باشد، احتمال انحراف و دچار شدن به برخی مسایل در آن ها بسیار کم است.

وی یادآور شد: از سال گذشته تاکنون به همت کانون مداحان و شاعران آئینی استان قم 6 دوره آموزشی ویژه مداحان برگزار شده که در این دوره ها ما به دنبال تقویت سطح مهارتی و فنی و نیز به خصوص تقویت مبانی اخلاقی و اعتقادی مداحان بوده ایم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha